به گزارش مردم فردا،ابتسام بغلانی بازیگر سریالهای امنیتی سرجوخه و خانه امن به کارگردانی احمد معظمی که به تازگی بازی خود در یک مجموعه نمایش خانگی را نیز شروع کرده در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: «قراردادهای چند صد میلیونی با بازیگران خارجی در حالی برای پروژههای سینمایی و تلویزیونی بسته میشود که رقم همین قراردادها برای بازیگرانی که بازی به مراتب بهتر و زیباتری از همین بازیگرهای خارجی دارند حتی گاهی به یک دهم آن نیز نمیرسد.»
بازیگر فیلمهای سینمایی دختر، اپاتان (با نام قبلی بهمنشیر)، لحظه گرگ و میش، حنانه و کودک و فرشته میگوید: «به عنوان یک شهرستانی که پس از سالها فعالیت در مناطق محرومی چون خوزستان سالهاست که در سریالها و فیلمهای سینمایی ایفای نقش میکنم بارها شاهد حضور بازیگران عرب از کشورهای دیگر با قراردادهای چند هزار دلاری بودم که مجموع دستمزدهای ما حتی به اندازه یک قرارداد این بازیگران هم نمیشود.»
بغلانی که علاوه بر زبان عربی به زبان کردی نیز در سریال آتش در گلستان به کارگردانی پرویز شیخ طادی ایفای نقش کرده، درباره حضور بازیگران زن در سینما و تلویزیون ایران میگوید اهمیتی که هماینک به حضور زنها در این عرصه داده میشود بویژه در نمایش خانگی خیلی بیش از گذشته شده است و این قابل تقدیر است.
بغلانی که علاوه بر سینما و تلویزیون در عرصه بازیگری تئاتر نیز فعالیت میکند و از میان کارهایش میتوان به فیلمتئاتر عند از مطالبه، نمایشهای سانتی متر، نوبت یعنی بعدی و برگشتن اشاره کرد، میگوید برخی از کارگردانها با وعده و وعیدهای بسیاری بازیگران را به پروژهها دعوت میکنند و پس از آنکه فیلمبرداری به پایان رسید در پرداخت دستمزدها بدحسابی میکنند و چه بسیار قراردادهایی که سالهاست هنوز تسویه نشده است.
بغلانی که اجرای هفدهمین جشنواره ملی فتح خرمشهر را نیز برعهده داشت درباره سختی کار در مناطق مربوط به دفاع مقدس با اشاره به سریال نجلا گفت با وجود شرایط سختی که در این پروژهها برای بازیگران داخلی وجود دارد به خاطر عرقی که به عنوان یک جنوبی به سرزمینم دارم و تقدس این مناطق، با عشق و علاقه سر پروژهها حاضر میشوم اما تبعیض در مبلغ قراردادها میان بازیگران داخلی و خارجی که حتی در کشور خودشان سطح آنچنانی هم در سینما و تلویزیون کشورهایشان ندارند بسیار آزاردهنده است.
بغلانی این را هم گفت که نباید استعدادهای شهرستانی را در سینما و تلویزیون نادیده گرفت چرا که همینها در دورانی که سینمای ما در حال پوست اندازی است به عنوان استعدادهای بازیگری به بهترین شکل میتوانند خلأهای موجود را پر کنند.