به گزارش
مردم فردا،با این حال علیرغم این افت جزئی، فروش سختافزار در سپتامبر با رشد مواجه بود و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشت. NPD میگوید که این موضوع در درجهی اول ناشی از فروش قابل توجه کنسول پلی استیشن 5 بوده است.
آمار فروش سختافزار، نرمافزار و لوازم جانبی ماه سپتامبر(10 شهریور تا 8 مهر) در آمریکا:
مجموع هزینهها: ۴.۰۷ میلیارد دلار، ۴ درصد کاهش نسبت به سال قبل
نرمافزار: ۳.۴ میلیارد دلار، ۷ درصد کاهش
سختافزار: ۴۹۰ میلیون دلار، ۱۹ درصد افزایش
آمار فروش از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون:
مجموع هزینه: ۳۸.۴ میلیارد دلار، ۸ درصد کاهش
نرمافزار: ۳۳.۴ میلیارد دلار، ۹ درصد کاهش
سختافزار: ۳.۳ میلیارد دلار، ۱% کاهش
فروش محتوای بازیهای ویدیویی (شامل فروش فیزیکی، دیجیتالی و همچنین اشتراک و DLC) در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه در سال 2021، 7 درصد کاهش یافته و در مجموع به 3.4 میلیارد دلار رسیده است.
مت پیسکاتلا (Matt Piscatella)، تحلیلگر NPD، در این باره میگوید: «عملکرد محتوا به دلیل افزایش چند درصدی در هزینه اشتراک بازیهای ویدیویی غیر موبایل بوده است که با کاهش در سایر بخشهای محتوا جبران شد. شش بازی ویدیویی جدید منتشر شده در بین هشت عنوان پرفروش ماه از نظر هزینههای ارزیابی شده قرار گرفتند که میتوان به بازیهای، JoJo’s Bizarre Adventure: All Star Battle، The Last of Us: Part I، NBA 2K23، Splatoon 3 و Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection اشاره کرد.»
بازی FIFA 23 در ردهی اول پرفروشترین بازیهای ماه سپتامبر در آمریکا جای گرفت. پس از عنوان مذکور، بازی Madden NFL 23 در رتبهی دوم، NBA 2K23 در رتبهی سوم، Splatoon 3 در رتبهی چهارم و The Last of Us: Part 1 در رتبهی پنجم جدول قرار گرفتند. با نگاهی به ارقام بازار از ابتدای سال 2022 تا به امروز، فروش بازیها شامل محتوای بازی، سختافزار و لوازم جانبی با 8 درصد کاهش به 38.4 میلیارد دلار رسیده است.
در زیر میتوانید فهرست ۲۰ بازی پرفروش آمریکا (از تاریخ ۲۷ آگوست الی ا اکتبر) را مشاهده کنید.