به گزارش مردم فردا،هفته پیش بود که AMD در خبری کوتاه اعلام کرد که فناوری FSR2 قرار است در آینده نزدیک برای 97 بازی مختلف در دسترس قرار بگیرد. این در حالی است که تعداد بازیهای بهرهمند از فناوری FSR اعم از فناوری FSR2 و FSR1 هم اکنون به 226 بازی رسیده است. البته به بنا به گفته AMD هنوز بخش اعظمی از این بازیها عرضه نشدهاند و قرار است در آینده نزدیک این اتفاق صورت بگیرد. البته بسیاری از بازیهای مستقل دیگر نیز هستند که از این فناوری به منظور بهبود عملکرد خود استفاده میکنند اما AMD آنها را در این آمار خود لحاظ نکرده است.
اما AMD امروز با انتشار تصویری به صورت رسمی اعلام کرد که جدیدترین نسخه از فناوری FSR یعنی FidelityFX Super Resolution 2.0 قرار است در 101 بازی مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و به این ترتیب عملکرد آنها را بهبود ببخشد. در این لیست میتوان نام بازیهای جدیدی همچون The Witcher 3: Wild Hunt که قرار است برای نسل جدیدی از دستگاهها عرضه شود دیده میشود. Cyberpunk 2077، Dead Island 2 و The Callisto Protocol نیز دیگر بازیهای مهمی هستند که قرار است از این فناوری بهره ببرند.
انویدیا نیز به تازگی تایید کرده است که فناوری DLSS این شرکت نیز تاکنون برای بیش از 250 بازی مختلف در دسترس قرار گرفته است و یا در آینده نزدیک در دسترس قرار میگیرد. این شرکت هر ماه بازیهای جدیدی را معرفی میکند که دو فناوری DLSS3 و DLSS2 قرار است برای آنها در دسترس قرار بگیرد. برخلاف فناوری FSR3 که قرار است در سال آینده میلادی منتشر شود، فناوری DLSS3 انویدیا تنها توسط کارتهای نسل جدید RTX 40 پشتیبانی میشود.
AMD همچنین امروز تایید کرد که بزودی برنامه 3DMark قابلیت آن را خواهد داشت که فناوری FSR 2.2 را برای کاربران خود مورد تست و ارزیابی قرار دهد. این برنامه هم اکنون امکان تست فناوریهای NVIDIA DLSS1، DLSS2 و DLSS3 را در اختیار دارد و از فناوری Intel XeSS نیز پشتیبانی میکند. با اضافه شدن فناوری FSR 2.2 به این نرم افزار میتوان گفت آن قابلیت تست و بررسی تمامی فناوریهای بهبود افزایش وضوح بازیها را در اختیار خواهد داشت.
AMD در ماه سپتامبر و درست چهارماه پس از معرفی فناوری FSR 2، نسخه جدیدی از آن با عنوان FSR 2.1 را معرفی و منتشر کرد که بنا به گفته آن بخشی از باگها و مشکلات موجود در نسخه پیشین خود را رفع میکرد و بهبود عملکرد بازیها را به دنبال داشت. AMD اعلام کرده است که پشتیبانی از فناوری FSR 2.1 خیلی زود گسترش پیدا کرد و در حال حاضر نیمی از بازیهای پشتیبان از فناوری FSR 2 از فناوری FSR 2.1 نیز بهره میبرند.
در ماه نوامبر و در مراسم معرفی کارتهای گرافیک سری Radeon RX 7900 نیز شاهد رونمایی از فناوری FSR 2.2 بودیم که نسبت به فناوری FSR 2.1 قابلیتها و ویژگیهای بهتری را در حوزه بهبود عملکرد بازیها در اختیار داشت. بازی Forza Horizon 5 نخستین بازی بود که این فناوری را دریافت کرد و به آن مجهز شد. Need for Speed Unbound و F1 22 دیگر بازیهایی هستند که قرار است به این فناوری مجهز شوند.