به گزارش مردم فردا،گفته میشود که این جریمه به دنبال اشتباه شیائومی در یک بنر تبلیغاتی از گوشی Redmi K30 5G در نظر گرفته شده، زیرا در این پوستر به وجود نمایشگر AMOLED سامسونگ در آن اشاره شده است. این در حالی است که اسمارت فون Redmi K30 یک نمایشگر LCD دارد.
باید به این نکته اشاره کنیم که احتمالاً در این بنر Redmi K30 Pro 5G که از یک نمایشگر AMOLED ساخت سامسونگ برخوردار بوده، با گوشی K30 اشتباه گرفته شده است.
خوب است بدانیم که Redmi K30 یکی از پرفروشترین گوشیهای شیائومی در بازار چین به شمار میرود و از این رو تبلیغات اشتباه در مورد آن میتواند تبعات سنگینی به همراه داشته باشد.
با این حال به نظر میرسد که نهادهای نظارتی چینی فکر نمیکنند که این اتفاق عمدی بوده باشد تا یکی از پردرآمدترین شرکتهای فناوری در سالهای اخیر را تنها 3100 دلار جریمه کنند.
لازم به ذکر است که شرکت شیائومی در ابتدای ظهور خود چندان خرج تبلیغات نمیکرد تا بیشتر شهرت خود را به دلیل قیمتهای مناسب و توصیه مشتریان بازار گوشیهای هوشمند اقتصادی به یکدیگر به دست آورد. با این حال با تبدیل شدن این شرکت به یکی از بزرگترین سازندگان اسمارت فونها در جهان، تبلیغات این شرکت نیز افزایش یافته است. یکی از مزیتهای شیائومی نسبت به شرکتهای بزرگی همچون سامسونگ را باید در هزینه پایین بازاریابی به دلیل تمرکز روی خرده فروشیهای آنلاین دانست.