به گزارش مردم فردا،روابطعمومی سازمان تامیناجتماعی اعلام کرد این سازمان و شعب تابعه آن هیچگونه تماس و ارتباط تلفنی با بیمهشدگان برای امور بیمهای و درمانی در قبال درخواست وجه نداشته و ندارد و همه خدمات بیمهای و درمانی این سازمان در قالب مراجعه حضوری مخاطبان به شعب و کارگزاریهای این سازمان یا استفاده بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان انجام میشود.
اخیرا شکایاتی از تماس تلفنی برخی افراد سودجو با تعدادی از بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تامیناجتماعی واصل شده که با سوءاستفاده از نام این سازمان، در ازای صدور و تحویل کارت درمان یا بیمه تکمیلی درخواست واریز وجه داشتهاند. سازمان تامیناجتماعی در این زمینه اعلام کرده صدور هیچگونه کارتی با عنوان کارت بیمه، کارت سلامت، کارت بیمه تکمیلی و... در دستور کار این سازمان قرار ندارد و هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد تحت عنوان همکار یا نماینده سازمان تامیناجتماعی با تقاضای وجه در قبال ارائه کارت و هر خدمت بیمهای و درمانی دیگر، اخاذی و کلاهبرداری است.
سازمان تامیناجتماعی به بیمهشدگان و بازنشستگان هشدار داده حتی در صورتیکه کلاهبرداران در تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، برخی اطلاعات شخصی ایشان را اعلام کردند، به هیچوجه به آنها اعتماد نکنند و هیچ وجهی را به آنها در برابر ارائه کارت سلامت، کارت بیمه یا هر نوع خدمت دیگر پرداخت نکنند؛ چراکه ارتباطات این سازمان با بیمهشدگان و بازنشستگان صرفا در قالب مراجعه بیمهشده به شعب و کارگزاریهای رسمی یا استفاده ایشان از سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir یا برنامه کاربردی (اپلیکیشن) «تامین من» ساماندهی میشود و این سازمان در قبال هیچ خدمت درمانی یا بیمهای، از بیمهشدگان درخواست تلفنی واریز وجه به حسابهای نامشخص ندارد.
سازمان تامیناجتماعی همچنین از مخاطبان درخواست کرده است اخبار و اطلاعیههای صادرشده از این سازمان را صرفا از سایت رسمی اطلاعرسانی این سازمان به نشانی www.tamin.ir دنبال کنند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر درباره خدمات و برنامههای جدید سازمان نیز در هر ساعتی از شبانهروز و حتی روزهای تعطیل، صرفا با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامیناجتماعی با شماره تلفن۱۴۲۰ تماس بگیرند.