کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۵ هدف بایدن از سفر به اراضی اشغالی چیست؟

باشگاه خبرنگاران , 25 مهر 1402 ساعت 15:44

وزیر خارجه آمریکا که الان در اراضی اشغالی به سر می‌برد اهداف بایدن از سفر به تل آویو را اعلام کرد.


به گزارش مردم فردا،آنتونی بلینکن، در شرح اهداف جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به اراضی اشغالی گفت: او در یک لحظه حساس برای اسرائیل، منطقه و جهان به اینجا می‌آید.

 براساس گزارش آناتولی، بلینکن ۵ هدف بایدن را برای سفر به اراضی اشغالی روشن کرد. بلینکن در بیانیه‌ای گفت: «او به اینجا می‌آید تا کار‌هایی را انجام دهد: اول، رئیس‌جمهور همبستگی آمریکا با اسرائیل و تعهد دقیق ما به امنیت آن را مجدداً تأیید خواهد کرد».

در همین راستا، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که بایدن به صراحت اعلام خواهد کرد که رژیم صهیونیستی حق و حتی وظیفه دارد از مردم خود در برابر حماس دفاع  و از حملات آینده جلوگیری کند. «رئیس‌جمهور از اسرائیل خواهد شنید که برای دفاع از مردمش به چه چیزی نیاز دارد، زیرا ما به همکاری با کنگره برای برآوردن این نیاز‌ها ادامه می‌دهیم.»

وی افزود: دوم، بایدن پیام صریح ما را به هر بازیگری اعم از دولتی یا غیردولتی که سعی می‌کند از این بحران برای حمله به اسرائیل سوء استفاده کند، تایید می‌کند که این کار را نکنند.

 بلینکن ادامه داد که سومین دلیل بایدن از سفر به اراضی اشغالی این است که رئیس جمهور آمریکا به هماهنگی نزدیک با شرکای صهیونیست خود برای اطمینان از آزادی اسرای حماس به عنوان یک تلاش انسانی ضروری ادامه دهد.

بلینکن اعلام کرد: چهارم، رئیس جمهور بایدن خلاصه‌ای جامع از اهداف و استراتژی اسرائیل در جنگ دریافت خواهد کرد و پنجم، رئیس جمهور از اسرائیل خواهد شنید که چگونه عملیات خود را به گونه‌ای مدیریت می‌کند که تلفات غیرنظامیان را کاهش دهد.

وزیر خارجه آمریکا طوری وانمود می‌کند که گویا واشنگتن نگران غیرنظامیان است این درحالیست که بنابر اعلام منابع رسمی در فلسطین تاکنون براثر بمباران‌های مناطق مسکونی غزه توسط صهیونیست‌ها بیش از ۲۵۰۰ غیرنظامی اعم از نوزادان، کودکان و زنان شهید شدند.

حتی روز گذشته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که ذخیره سوخت در تمام بیمارستان‌های نوار غزه تنها برای ۲۴ ساعت کافی است. توقف ژنراتور‌های پشتیبان در بیمارستان‌های نوار غزه هزاران بیمار را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد.


کد مطلب: 21199

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/21199/۵-هدف-بایدن-سفر-اراضی-اشغالی-چیست

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir