کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر عامل انویدیا چالش‌های دستیابی به “هوش مصنوعی فیزیکی” را شرح داد

گیم فا , 10 مرداد 1403 ساعت 10:45

جنسن هوانگ (Jen-Hsun Huang)، مدیر عامل انویدیا (Nvidia)، در کنفرانس SIGGRAPH 2024 درباره مرحله بعدی هوش مصنوعی یا همان «هوش مصنوعی فیزیکی» صحبت کرد. او اظهار داشت که هوش مصنوعی در حال حاضر با سه مشکل محاسباتی مواجه است و تحقق آن نیازمند سه پلتفرم محاسباتی است: کامپیوترهای مخصوص رباتیک، هوش مصنوعی و Omniverse.


به گزارش مردم فردا،هوش مصنوعی فیزیکی (Physical AI) به نسل بعدی هوش مصنوعی اشاره دارد که در دستگاه‌ها و سیستم‌هایی به کار می‌رود که با محیط فیزیکی تعامل دارند، مانند ربات‌ها و ماشین‌های خودران.

شرکت انویدیا در حال حاضر روی توسعه ربات‌های انسان‌نما از طریق فناوری هوش مصنوعی خود کار می‌کند. بنابراین، این شرکت چالش‌های این موضوع را شناسایی کرده است. به گفته هوانگ، پیشگامان هوش مصنوعی مولد (Generative AI) یعنی مایکروسافت، گوگل، OpenAI و بسیاری از شرکت‌های برجسته دیگر، موج اولیه پیشرفت‌ها و توسعه‌های این فناوری را شکل داده‌اند.

در نهایت، موج سوم انویدیا «هوش مصنوعی فیزیکی» نامیده می‌شود. این امر نیازمند سه پلتفرم محاسباتی خواهد بود، چرا که یکی از آنها هوش مصنوعی را ایجاد می‌کند، دیگری آن را شبیه‌سازی می‌کند و سومی برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود. انویدیا معتقد است که این سه ابر کامپیوتر به ربات‌ها کمک می‌کنند تا هوش مصنوعی خود را یاد بگیرند و بهبود بخشند.

انویدیا در حال حاضر یکی از شرکت‌های پیشرو است که سخت‌افزار آن در ظهور این فناوری نقش بسزایی داشته. این شرکت همچنین بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار مراکز داده هوش مصنوعی را در اختیار دارد که به آن برتری چشمگیری می‌بخشد.


کد مطلب: 26539

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/26539/مدیر-عامل-انویدیا-چالش-های-دستیابی-هوش-مصنوعی-فیزیکی-شرح

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir