کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هواوی تولید تراشه‌ هوش مصنوعی اسند 910C را آغاز کرد؛ جایگزینی برای انویدیا

دیجیاتو , 9 مهر 1403 ساعت 17:36

هواوی می‌خواهد جایگزین انویدیا در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی چین شود.


به گزارش مردم فردا،هواوی قصد دارد به جدی‌ترین رقیب انویدیا در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی چین تبدیل شود. به همین منظور، این شرکت تولید نمونه‌های تراشه هوش مصنوعی خود موسوم به اسند 910C را آغاز کرده تا آن را جایگزین تراشه‌های انویدیا کند.

به گزارش نشریه SCMP، هواوی به‌تازگی عرضه تراشه‌های هوش مصنوعی خود به برخی غول‌های فناوری چین را آغاز کرده است. این شرکت‌ها به‌صورت سنتی از مشتریان انویدیا هستند اما تحریم‌های اخیر آمریکا باعث شده خرید تراشه از خارج محدود شود و هواوی فرصت را غنیمت شمرده و قصد دارد جایگزین انویدیا در بازار چین شود.


هواوی قصد دارد جایگزین انویدیا در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی چین شود

هنوز جزئیات زیادی از تراشه هوش مصنوعی اسند 910C منتشر نشده اما گفته می‌شود این تراشه نسبت به نمونه‌های قبلی ارتقاهای قابل‌توجهی دریافت کرده است. همچنین اعلام شده است از حیث عملکرد خام شاید بتوان این محصول را هم‌تراز تراشه هوش مصنوعی H100 انویدیا دانست. البته برای تحلیل دقیق‌تر باید منتظر جزئیات بیشتر بمانیم.

چین از بزرگ‌ترین بازارهای فناوری دنیاست و البته یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان تراشه در دنیا به حساب می‌آید. از دیدگاه امنیت ملی، این موضوع برای چین خطرساز است و دولت این کشور شرکت‌های مختلف را به تولید بومی تراشه‌ها تشویق می‌کند. همچنین دولت آمریکا تاامروز چند دور تحریم علیه شرکت‌های چینی وضع کرده و حتی فروش برخی فناوری‌های مرتبط با تراشه‌ها را به این کشور ممنوع اعلام کرده است.

انویدیا، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه هوش مصنوعی در جهان، نیز حضور فعالی در بازار چین دارد و حتی شتاب‌دهنده هوش مصنوعی H20 را نیز اختصاصاً برای بازار این کشور طراحی کرده. در همین حین، دولت آمریکا ممنوعیت فروش این شتاب‌دهنده‌ها به چین را بررسی می‌کند.

در چنین شرایطی که دسترسی شرکت‌های چینی به فناوری و محصولات انویدیا محدود می‌شود، هواوی می‌تواند به‌راحتی تراشه اسند 910C را به‌عنوان جایگزین عرضه کند.


کد مطلب: 27731

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/27731/هواوی-تولید-تراشه-هوش-مصنوعی-اسند-910c-آغاز-جایگزینی-انویدیا

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir