کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«زودپز» با حاشیه‌هایش بر صدر است؛ کاهش فروش آثار قدیمی روی پرده

مهر , 29 مهر 1403 ساعت 14:00

در کاهش بی سر و صدا و آرام رقم فروش برخی فیلم‌ها، «زودپز» و فیلم‌های تازه اکران شده مجموع رقم فروش را افزایش داده و مخاطبان را به سالن‌ها کشیدند.


به گزارش مردم فردا،بر مبنای آمار سمفا تا ساعت ۲۳:۵۰ شنبه ۲۸ مهر؛ ۱۹ میلیون و ۹۰ هزار و ۱۳۸ نفر در ۵۰۲ هزار و ۷۹۵ سانسی که ۴۴ فیلم سینمای ایران را در سالن‌های سینمایی نمایش می‌دهند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی بیش از ۱,۰۷۶ میلیارد تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند.
در هفت روز گذشته فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۲۱ هزار و ۱۳۵ سانس را پیدا کرده اند و توسط ۹۲۴ هزار و ۶۶۸ نفر تماشا شده اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۵۰ میلیارد و ۲۸ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان بوده است که نسبت به هفته گذشته افزایش نزدیک به ۲ برابری را تجربه کرده است.
فیلم سینمایی «زودپز» به کارگردانی رامبد جوان که اکران خود را از ۱۷ مهر آغاز کرده است، این هفته با فروش ۳۵ میلیارد و ۵۲۴ میلیون تومانی و افزایش ۶ میلیاردی فروش خود در هفته‌ای که گذشت در جایگاه اول جدول فروش قرار گرفته است. به این ترتیب «زودپز» از هفته اول اکران خود صدرنشین مانده است. روز گذشته برای چند ساعت در برخی پردیس‌های سینمایی از جمله چارسو، هدیش، نیایش مال، گالریا، هروی و … فروش بلیت فیلم غیرفعال شد که شایعاتی مبنی بر اعمال محدودیت و یا توقیف و ممیزی فیلم در برخی از پیج‌های فضای مجازی بر سر زبان‌ها افتاد. البته به نظر می‌رسد این محدودیت به دلیل اعتراض صاحبان بقیه فیلم‌های روی پرده بوده است چون برخی سینماداران در روزهای گذشته اکثراً یا تمامی سانس‌های خود را به فیلم «زودپز» اختصاص داده و همین مساله واکنش و اعتراض صاحبان بقیه آثار روی پرده را در پی داشته است. هنوز شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی توضیح رسمی بابت این اتفاق نداده اند اما شنیده‌ها حاکی از این است که سینماداران توسط سازمان سینمایی توبیخ شدند و بلیت‌فروشی آنها برای ساعاتی ممنوع شده است و در نهایت مدیران این پردیس‌ها بعد از تعهد، اجازه بلیت‌فروشی پیدا کردند.
انیمیشن «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی که اکران خود را از ۴ مهر آغاز کرده است این هفته با فروش بیش از ۶ میلیارد و ۷۶۶ میلیون تومان در جایگاه دوم جدول فروش قرار گرفته است، این انیمیشن مقدار اندکی کاهش فروش داشته که می‌تواند برای کمپین تبلیغی آن قابل توجه باشد، «ببعی قهرمان» تا پیش از اکران «زودپز» صدر نشین جدول فروش هفتگی بود.
«پول و پارتی» سعید سهیلی که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است با ۲۸ هزار و ۲۷۵ مخاطب در جایگاه سوم قرار دارد. این فیلم در هفته گذشته با کاهش نیم میلیاردی فروش، رقم ۱ میلیارد و ۴۷۹ میلیون تومانی را ثبت کرده است و مانند هفته گذشته در جایگاه سوم قرار دارد.
فیلم سینمایی «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است؛ این هفته با کاهش اندک فروش همچنان در جایگاه چهارم جدول فروش قرار گرفته است. ۱ میلیارد و ۴۶۱ میلیون تومان عددی است که از فروش این فیلم سینمایی اعلام شده است.
فیلم سینمایی «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور که اکران خود را از ۲۴ مرداد آغاز کرده است با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومانی و کاهش محدود فروش جایگاه خود را نسبت به هفته قبل ارتقا داده و در جایگاه پنجم قرار گرفته است، این فیلم اکشن جنگی از آغاز اکران ثبات و فروش خوبی را تجربه کرده و در جایگاه پنجم و ششم جدول جابه جا شده است.
«تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۷۱ سالن سینما، توسط بیش از ۱۰۲ هزار نفر تماشا شده و فروش ۱ میلیارد و ۲۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است، «تگزاس ۳» این هفته نیز با ادامه روند نزولی فروش و سقوط یک پله‌ای در رده بندی جدول در جایگاه ششم قرار گرفته است.
کمتر از یک میلیارد فروش از جایگاه هفتم
فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها ۲» به کارگردانی سیدجواد هاشمی نیز که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است با حضور بیش از ۱۶ هزار مخاطب و کاهش ۲۰۰ میلیونی، فروش ۸۱۷ میلیونی را تجربه کرده و با افزایش رقم فروش خود در جایگاه هفتم جدول فروش قرار گرفته است.
فیلم سینمایی «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است این هفته با فروش بیش از ۶۱۳ میلیون تومان در جایگاه هشتم جدول فروش قرار گرفته است.
«شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی که از ۲۱ شهریور بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۹ هزار نفر تماشا شده و با نصف شدن رقم فروش در قیاس با هفته قبل به فروش ۵۲۵ میلیون تومانی دست یافته است، بر این اساس این فیلم در جایگاه نهم قرار می‌گیرد.
«در آغوش درخت» که از ۱۷ مرداد اکران شده است در هفته گذشته توسط بیش از ۵ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۲۳۲ میلیون تومانی رسیده است. این فیلم نیز مثل هفته قبل در جایگاه دهم جدول فروش هفتگی قرار می‌گیرد.
«استاد» به کارگردانی عماد حسینی که از ۱۸ آبان بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط حدود ۴ هزار نفر تماشا شده و با افزایش ۲ برابری مخاطبان به فروش ۲۰۴ میلیون تومانی در این هفته دست یافته است بر این اساس این فیلم با ارتقا یک پله‌ای نسبت به هفته قبل در جایگاه یازدهم جدول فروش هفتگی قرار می‌گیرد.
فیلم‌هایی بافروش زیر ۱۰۰ میلیون
«آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی که از ۲۱ شهریور بر پرده سینماها آمده است در هفته گذشته با کاهش فروش توسط بیش از ۱۸۰۰ نفر تماشا شده و فروش ۹۱ میلیون تومانی داشته است بر این اساس این فیلم با حفظ روند آرام و نزولی خود یک پله سقوط کرده و در جایگاه دوازدهم قرار می‌گیرد.
فیلم سینمایی «آن ها مرا دوست دارند» به کارگردانی محمدرضا رحمانی که اکران خود را از ۲۵ مهر آغاز کرده است، در هفته اول اکران خود با فروش ۵۵ میلیون تومانی در جایگاه سیزدهم قرار می‌گیرد.
«روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۱۰ مرداد بر پرده سینماها آمده است در هفته گذشته با نصف شدن فروش، رقم ۲۲ میلیون تومانی را ثبت کرده است و مثل هفته قبل در جایگاه چهاردهم جدول فروش قرار می‌گیرد.
«ملاقات با جادوگر» که اکران خود را از ۲۰ تیر آغاز کرده است با فروش ۲۶ میلیون تومانی و با یک پله سقوط در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.
«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن ۴ سالن سینما، توسط ۴۳۴ نفر تماشا شده و ۲۴ میلیون تومان فروخته است. بر این اساس این فیلم در رده شانزدهم قرار می‌گیرد.
«یادگار جنوب» که اکران خود را از ۲۰ تیر آغاز کرده است با فروش ۱۶ میلیون تومانی و کاهش قابل توجه رقم فروش در جایگاه هفدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.
«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد اکران شده است در هفته گذشته توسط بیش از هزار و ۹۰۰ نفر تماشا شده و به فروش ۹۵ میلیون تومانی رسیده است که با کاهش جدی فروش در جایگاه هجدهم جدول قرار گرفته است.
فیلم «سفر پر ماجرا» به کارگردانی حجت الله سیفی در این هفته با فروش حدود ۷ میلیونی و افزایش یک میلیونی فروش جایگاه خود را بهبود بخشیده و در جایگاه نوزدهم جدول قرار می‌گیرد.
فیلم سینمایی «نفرین آرتا» به کارگردانی مجید کریمی که اکران خود را از ۴ مهر آغاز کرده است با فروش حدود ۳ میلیونی در جایگاه بیستم قرار دارد.
فیلم سینمایی «سودابه» به کارگردانی محمدعلی سجادی که اکران خود را از ۳۱ مرداد آغاز کرده است با فروش دو ونیم میلیون تومانی در جایگاه بیست و یکم قرار دارد.
فیلم‌های «ساعت ۶ صبح» و «کارزار» تنها ۱ و نیم میلیون فروخته اند و «لختگی» و «خانه شیشه ای» فروش ۶۰۰ هزار تومانی داشته اند. «تاوان» نیز با فروش ۲۰۰ هزار تومانی در قعر جدول است.


کد مطلب: 28087

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/28087/زودپز-حاشیه-هایش-صدر-کاهش-فروش-آثار-قدیمی-روی-پرده

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir