تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۳
جالب است ۰
سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از امروز (چهارشنبه) به مدت شش روز و تا پایان روز دوشنبه (هفتم آبان ماه) جهت ثبت‌نام متقاضیانی که حساب خود را تا روز شنبه (پنج آبان ماه) به نام خودروهای وارداتی وکالتی و وجه مورد نظر را در آن مسدود می‌کنند، فعال خواهد بود و متقاضیان امکان انتخاب پنج اولویت از بین ۲۰ خودرو عرضه شده در این دور را خواهند داشت. به اعتقاد مدیر سامانه یکپارچه خودروها، این دور از عرضه خودروها باتوجه به تنوع محصولات شگفت‌انگیز است، ضمن اینکه همه خودروها موجود در گمرک اند و چنانچه سنگ‌اندازی نشود، به سرعت آماده تحویل خواهند بود.
آغاز فروش ۲۰ خودروی وارداتی از امروز
به گزارش مردم فردا،سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از امروز (چهارشنبه، دوم آبان ماه) با عرضه ۲۰ مدل خودروی وارداتی بازگشایی شده است.
در این دور از عرضه خودروهای وارداتی، متقاضیان پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان وکالتی کردن حساب خود، به نام خودروهای وارداتی و بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در این حساب می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای ثبت درخواست پنج اولویت مورد نظر خود از بین ۲۰ مدل خودرو عرضه شده، از طریق سایت سامانه یکچارچه عرضه خودروهای وارداتی (saleauto.ir)اقدام کنند. 
گفتنی است که مشتریان تا ساعت ۱۲ روز شنبه (پنجم آبان ماه) برای وکالتی کردن حساب خود و واریز وجه فرصت دارند.
از خودروهای عرضه شده در این دور، ۱۲ مدل آن دارای قیمت قطعی و هشت مدل دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند، 
سایت سامانه از امروز (چهارشنبه دوم آبان ماه) فعال شده و به مدت شش روز، تا پایان (۲۳ و ۵۹ دقیقه) روز دوشنبه هفتم آبان ماه برای متقاضیان در دسترس خواهد بود.
مهدی تقدسی -مدیر سامانه یکپارچه خودروها-  ضمن اشاره به گستردگی تنوع خودروهای وارد شده و عرضه‌ گسترده‌ای که صورت گرفته، این عرضه را شگفت‌انگیز توصیف کرده که می‌تواند بهترین فرصت برای متقاضیان خودروهای وارداتی باشد.
او اظهار کرد: باتوجه به اینکه بالغ بر ۶۰۰۰ خودرویی که در این مرحله عرضه خواهند شد، همگی وارد گمرکات کشور شده و اینگونه نیست که بر روی کشتی باشند و به سمت مبدا باشند، فلذا چنانچه مشکل خاصی پیش نیاید، به سرعت قابل ترخیص خواهند بود و طی بازه‌ای کوتاه به مشتریان تحویل خواهد شد.
لیست خودروهای عرضه شده در این مرحله به شرح زیر است؛ همانطور که اشاره شد، ۱۱ مدل خودروی وارد شده توسط ۱۰ شرکت واردکننده، دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی هستند. هشت مدل خودروی دیگر که توسط شش شرکت وارد شده است، دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند. 
آغاز فروش ۲۰ خودروی وارداتی از امروز/سنگ‌اندازی نشود، خودروها آماده ترخیص از گمرک‌اند
آغاز فروش ۲۰ خودروی وارداتی از امروز/سنگ‌اندازی نشود، خودروها آماده ترخیص از گمرک‌اند
عرضه خودروی تانک (GWM) در این دوره از فروش خودروهای وارداتی با مبلغ علی‌الحساب ۲.۵ میلیارد تومان، این گمانه‌زنی را ایجاد کرد که سقف ۲۰ هزار یورویی برداشته شده باشد که این خودرو در بین خودروهای وارداتی است، تقدسی در این رابطه تشریح کرد: این سقف برداشته نشده است اما هزینه بسته‌بندی، حمل و... (هزینه‌های جانبی) در اصطلاح گران تمام می‌شود، پس قیمت این خودرو را بالا برده است.
گفتنی است، براساس لایحه بودجه سال آینده که روز گذشته (سه‌شنبه)، سقف ٢ میلیارد یورویی واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۴ نیز در نظر گرفته شده است.
بر اساس لایحه بودجه سال ١۴٠۴ تقدیمی رئیس جمهور به مجلس، در راستای اجرای قانون هوای پاک، صادرکنندگان یا زیرمجموعه آن‌ها مجاز شناخته شده‌اند تا ضمن رعایت شرط مربوط به اطمینان از تأمین خدمات پس از فروش و مشروط به اجرای بندهای قانون ساماندهی صنعت خودرو، تا سقف دو میلیارد یورو از منابع ارزی حاصل از صادرات خود یا منابع مورد تایید بانک مرکزی، با پرداخت کلیه عوارض و حقوق قانونی نسبت به واردات خودروی سواری نو اقدام کنند.
تاکید می‌شود که قیمت‌های مندرج در جداول بالا، قیمت قطعی یا علی‌الحساب خودروها در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص (نظیر بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ...) به این مبالغ اضافه می‌شود.
قراردادهای فروش می‌بایست صرفاً  بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو منعقد شود؛ در همین راستا و در کلیه روش‌های فروش و پیش‌فروش توسط شرکت‌های واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی مذکور و اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد بود.
تاکید می‌شود که آن دسته از ثبت‌نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پورتال خود گزینه ارسال به خودروساز یا رزرو را مشاهده می‌کنند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.
https://mardomefarda.ir/vdcdnf0x.yt0jo6a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین