کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأکید مکرون و میقاتی بر برقراری آتش‌بس فوری در لبنان

ایرنا , 3 آبان 1403 ساعت 17:33

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و رئیس جمهوری فرانسه بر ضرورت برقراری فوری آتش‌بس در لبنان تأکید کردند.


به گزارش مردم فردا،به نقل از شبکه الجزیره، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس بین‌المللی «کمک به لبنان» در پاریس گفت که این کنفرانس برای حمایت از لبنان و کمک به ملت آن برگزار می‌شود.

وی گفت: ما برای حمایت از حاکمیت لبنان و کمک به آن برای مقابله با وضع موجود تلاش می‌کنیم؛ نیاز به برقراری آتش‌بس وجود دارد و به نفع لبنان است که بی‌طرف باشد.


مکرون تصریح کرد: برقراری آتش‌بس ضروری است و باید اقداماتی برای حفظ صلح در امتداد خط آبی اتخاذ و شرایط برای بازگشت آوارگان فراهم شود. ما به استقرار نیروهای ارتش لبنان و تسلیح آن کمک می‌کنیم و از اقدامات دولت لبنان حمایت خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: ارتش لبنان نقش تعیین‌کننده‌ای در این شرایط برای تضمین امنیت همه لبنانی‌ها دارد.

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز تأکید کرد که تجاوزهای (رژیم) اسرائیل باعث ویرانی، آوارگی و بحران انسانی در لبنان شده است که اهتمام فوری جامعه جهانی به این موضوع را می‌طلبد.

وی گفت: ما خواهان برقراری فوری آتش‌بس هستیم که اجازه اقدام دیپلماسی برای رسیدگی به وضعیت منطقه مرزی را بدهد. ما به افزایش تعداد نظامیان ارتش طبق قطعنامه ۱۷۰۱ (در مرز) پایبند بودیم که بیانگر پایبندی ما به قطعنامه سازمان ملل متحد است.

میقاتی تصریح کرد: جامعه جهانی باید تمامی کسانی که مسئول نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه هستند، مؤاخذه کند؛ ما از نیروهای یونیفل حمایت و بر اهمیت ایفای نقش آن برای تحقق ثبات در لبنان و نیز همکاری با این نیروها تأکید می‌کنیم.

وی افزود: ثبات در لبنان با برقراری آتش‌بس فوری و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و رسیدگی به درگیری‌ها در امتداد خط آبی محقق می‌شود.


کد مطلب: 28161

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/28161/تأکید-مکرون-میقاتی-برقراری-آتش-بس-فوری-لبنان

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir