به گزارش مردم فردا،به نقل از ورج، این شرکت قصد دارد با توسعه متاورس داخل پروژه تیمز از رقبای خود از جمله فیس بوک عقب نماند. فیس بوک هفته گذشته در اقدامی برای نشان دادن تمرکز روی فناوری جدید متاورس، نام خود را به متا تغییر داد.
درهمین راستا مایکروسافت تصمیم دارد Mesh را عرضه کند که یک پلتفرم اشتراکی برای تجربه محیط مجازی است و سال آینده به طور مستقیم در مایکروسافت تیمز ارائه میشود. این اقدام بخشی از تلاش شرکت برای ترکیب پروژههای واقعیت افزوده و هولو لنز با تماسهای تصویری و تماسهای دسته جمعی است. در این فضا افراد میتوانند با آواتارهای انیمیشنی حضور یابند.
نیکول هرزکویتز مدیر عامل بخش مایکروسافت تیمز در این باره میگوید: در یک تماس تصویری دسته جمعی حداکثر پس از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه افراد به سختی میتوانند تمرکز خود را حفظ کنند. بنابراین ما خستگی در دنیای مجازی را هدف گرفتیم.
در ابتدا برای حل مشکل خستگی Together Mode ایجاد شد و اکنون مایکروسافت امیدوار است Mesh، بار مربوط به حضور در تماسهای تصویری که گاه تمام روز طول میکشد را کمتر کند.
در همین راستا مایکروسافت تیمز مجهز به آواتارهای جدید و ۳ بعدی میشود. افراد نیازی به استفاده از هدست واقعیت مجازی نخواهند داشت. این آواتارها میتوانند نماینده فرد در تماسهای تصویری ۲ بعدی و ۳ بعدی باشند.
همچنین مایکروسافت با استفاده از هوش مصنوعی به صدای فرد گوش میدهد و سپس آواتار انیمیشنی از وی را میسازد. اگر فرد گزینه تماس تصویری ۳ بعدی را انتخاب کند، هنگامیکه او گزینه بلند کردن دست را انتخاب میکند، آواتار وی این کار را انجام میدهد. یا ای موجیهای اطراف آواتار متحرک میشوند.
علاوه بر این موارد مایکروسافت مشغول توسعه پشتیبانی ترجمه و نوشتار است. به این ترتیب کاربر هنگام برقراری تماس تصویری با همکارانش در نقاط دیگر جهان با موانع زبانی کمتری روبرو میشود.
این شرکت ادعا میکند مایکروسافت تیمز از نیمه نخست ۲۰۲۲ میلادی با این فضاهای مجازی و آواتارها ارائه میشود.
علاوه برآنچه گفته شد، ساتیا نادلا مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت در مصاحبه با کانال خبری بلومبرگ اعلام کرد این شرکت به طور کامل روی بازیهای رایانهای برای متاورس در ایکس باکس تمرکز کرده است.
او در این باره گفت: منتظر فعالیتهای ما در صنعت بازی رایانهای باشید. Haloرا به عنوان یک بازی در نظر بگیرید، این بازی در متاورس انجام میشود. مینسکرافت در فضای متاورس ارائه میشود. «فایت سیم» نیز همینطور است. از برخی جهات این بازیها هم اکنون به طور ۲ بعدی ارائه میشوند و سوال اینجاست که آیا میتوان این محیطها را به فضای ۳ بعدی برد. ما قصد داریم همین کار را انجام دهیم.
البته بسیاری از کارشناسان از سالها قبل منتظر برنامههای مایکروسافت برای تبدیل مینسکرافت به یک متاورس برای هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هستند. این شرکت قبلاً پتانسیلهای مینسکرافت برای واقعیت مجازی را با عرضه هدستهای هولولنز نشان داد. بازی مذکور شبیه نسخه مخصوص مینسکرافت برای هولو لنز بود که توسعه آن ۶ سال طول کشیده بود.