کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم غربالگری روزانه دانش‌آموزان در مدارس به لحاظ علائم کرونا

ایسنا , 4 آذر 1400 ساعت 20:19

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، با بازگشایی مدارس، در بدو ورود به مدرسه و روزانه، همه دانش آموزان، معلمان و سایر کارکنان از نظر وجود علائم بیماری باید غربالگری شوند و مدرسه در سامانه های مراقبت از کرونا نسبت به ثبت و گزارش مبتلایان اقدام کرده و در صورت نیاز به تصمیم‌گیری با کارشناسان ناظر بهداشت مشورت کند.


طبق اعلام وزارت بهداشت، ورود  یا حضور دانش‌آموزان، معلمان و سایر کارکنان دارای علائم بیماری کرونا تحت هر شرایطی به مدرسه ممنوع است.

غربالگری دانش‌آموزان و کارکنان مدارس در همه گیری کووید 19 از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که لازم است پیش از بازگشایی مدارس، فعالیت هایی در این راستا انجام شود و آموزش لازم به والدین برای متعهد بودن آنها در مورد نفرستادن دانش آموز مبتلا یا مشکوک به بیماری واگیر به مدرسه انجام شود و مراقب سلامت مدرسه و یا رابط بهداشت ضروری است در صورت مشاهده علائم بیماری در بین دانش آموزان و کارکنان، اقدامات بهداشتی لازم را انجام دهد.

همچنین لازم است مدرسه برای کنترل ورود احتمالی کارکنان بیمار یا مشکوک به بیماری و جدا کردن آنها از افراد سالم، برنامه مشخصی داشته باشد و همچنین شیوه‌ای برای اطلاع رسانی به والدین یا سرپرست دانش آموزان فوق تعیین کند.


کد مطلب: 611

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/611/لزوم-غربالگری-روزانه-دانش-آموزان-مدارس-لحاظ-علائم-کرونا

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir