به گزارش مردم فردا،متا در حال راه اندازی یک فروشگاه آنلاین است که در آن کاربران فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر می توانند لباس های دیجیتال را برای آواتار خود خریداری کنند. اولین برندهای موجود در فروشگاه پرادا، بالنسیاگا و تام براون هستند و لباسها شامل لباس موتور کراس، هودی لوگو و کت و شلوار خواهند بود.
مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در یک پست فیس بوک گفت که به زودی برندهای بیشتری اضافه خواهند شد.
او میگوید:
«کالاهای دیجیتال راه مهمی برای بیان خود در متاورس و محرک بزرگ اقتصاد خلاق خواهند بود».
خانه های مد لوکس به طور فزاینده ای با شرکت های فناوری برای تولید لباس های دیجیتال مارک دار همکاری می کنند. سال گذشته، Fortnite پوسته های Balenciaga را معرفی کرد تا بازیکنان بتوانند لباس هایی مانند یک هودی مارک دار برای شخصیت های درون بازی خود خریداری کنند. در Roblox، بازیکنان میتوانند از شهر Gucci دیدن کنند، با باغی حاوی لوگوی برند و یک فروشگاه مجازی.
با وجود این نامهای بزرگ در عرضه فروشگاه آواتار متا، اخبار امروز بعد از ظهر و خیلی بیصدا منتشر شد. متا میگوید که فروشگاه «بهزودی» راهاندازی میشود، اگرچه اطلاعاتی در مورد نحوه دسترسی کاربران به فروشگاه در دسترس نبود. امیدواریم که لباس های دیجیتال قیمت کمتری نسبت به لباس واقعی داشته باشند.
نظر شما چیست؟ فکر می کنید ایده خرید لباس برای کارکترهای بازی که در حال حاضر موضوع تقریبا پذیرفته شدهای برای گیمرها است، در پلتفرمهای دارای چند میلیارد کاربردی متا (فیسبوک، اینستاگرام، واتس اپ و …) چقدر بتواند درآمدزایی داشته باشد؟ راستی به تصویر اصلی مطلب توجه کردید؟