به گزارش مردم فردا،این شرکت پیشنهاد کرد بخش هایی از کسب و کار که آگهی ها در وب سایت ها و اپ ها را به حراج می گذارند و نمایش می دهند را به عنوان یک شاخه جداگانه از آلفابت (شرکت مادر) ثبت کند. ارزش چنین شرکتی به چند میلیارد دلار می رسد.
آلفابت در بیانیه ای اعلام کرد مشغول همکاری با رگولاتورها است تا نگرانی های آنان را برطرف کند. همچنین این شرکت قصد فروش کسب وکار فناوری آگهی های آنلاین یا خروج از این بازار را ندارد.
برندون کرسین یکی از وکلای آنتی تراست نماینده انتشار دهندگان و شرکت های فعال حوزه تبلیغات آگهی آنلاین، درباره کافی بودن پیشنهاد گوگل تردید دارد. او در این باره می گوید: فکر نمی کنم تفکیک کسب و کار اما حفظ آن زیر چتر شرکت آلفابت به حل این مشکل کمکی کند. گوگل هنوز انگیزشی برای ترجیح کسب و کار خود دارد.
این درحالی است که رگولاتور رقابت انگلیس نیز در ماه می دومین تحقیق درباره فعالیت گوگل در حوزه تبلیغات آنلاین را آغاز و اعلام کرد این شرکت بزرگ فناوری احتمالاً رقابت را مختل کرده و به طور غیرقانونی سرویس های خود را بر دیگران ترجیح داده است.
از سوی دیگر گوگل با چالش هایی در اتحادیه اروپا روبرو است. رگولاتورهای این کشور ژوئن سال گذشته تحقیقاتی درباره کسب وکار تبلیغات دیجیتال گوگل آغاز کردند که مزایایی ناعادلانه علیه رقبا به وجود می آورد.