تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۶
جالب است ۰
صنعت هوایی کشور این روزها حال خوشی ندارد. از نگاه کارشناسان، صنعت هوایی ایران، چوب اقتصاد دستوری را می‌خورد. نکته آن است که با افزایش زیان شرکت‌های هواپیمایی ناشی از قیمت‌گذاری دستوری، دو قشر بیشترین سود را از قانون سقف نرخی و قیمت‌گذاری دستوری در صنعت هوایی می‌برند: مسئولان و دلال‌ها!
راز کمبود بلیت هواپیما
به گزارش مردم فردا،مسئولان به بهانه قیمت‌گذاری دستوری، بخشی از ظرفیت بلیت‌های ایرلاین‌ها را عموما در دقیقه ۹۰ از آن خود می‌کنند. با این تبعیض آشکار، با کاهش عرضه بلیت برای شهروندان عادی و در نتیجه افزایش قیمت بلیت مواجه خواهیم شد. دسته دوم یعنی دلال‌ها، خود به دو بخش تقسیم می‌شوند: چارترکنندگان و دلالان فروش بلیت در فضای آفلاین.

چارترکننده‌ها به دلیل آنکه سرمایه زیادی داشته و در برخی شهرها هتل دارند، پروازهای در اختیارشان را با هتل باندل می‌کنند تا هتل‌شان خالی نماند که موجب خالی‌ماندن برخی هتل‌های مرغوب در شهرها - حتی در اوج فصل گردشگری شده است.

از سویی یک‌سری دلال‌ها هم در فضای آفلاین اقدام به فروش بلیت می‌کنند. آن‌ها این بلیت‌ها را با قیمت‌های بالاتر در آژانس‌های هوایی عرضه کرده و سود حاصل از فروش در فضای آفلاین نصیب آنها می‌شود. بنابراین بدیهی است تعداد افرادی که دسترسی به بلیت هواپیمایی دارند، روز به روز در حال کاهش باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcir5az.t1ayw2bcct.html
منبع : شرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین