به گزارش
مردم فردا،همانطور که گوگل در پست جدید وبلاگ خود توضیح میدهد، این ویژگی فعلاً فقط در دسترس کاربران مستقر در ایالات متحده یوتیوب موزیک قرار گرفته است، بنابراین احتمالاً مدت بیشتری طول میکشد تا در دسترس تمام کاربران قرار بگیرد. هرچند گوگل در پست خود به هیچ نکته خاصی اشاره نکرده، اما این ویژگی در دسترس کاربران سایر نقاط جهان نیز قرار خواهد گرفت.
همانطور که در تصویر بالای خبر قابل تشخیص است، برنامه YouTube Music اکنون دارای یک برگه اختصاصی است که در آن میتوانید برنامههایی را مرور کنید که زمانی بهصورت محدود در برنامه اصلی یوتیوب وجود داشتند. همچنین میتوانید هنگام استفاده از این پادکستها، بین نسخههای صوتی و تصویری آنها جابهجا شوید.
اضافه شدن پادکستها به یوتیوب موزیک به این سرویس کمک خواهد کرد تا در زمینه رقابت با اسپاتیفای که اخیراً اعلام شده بود 500 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، عملکرد بهتری داشته باشد. یوتیوب در نوامبر سال گذشته اطلاع داد که حدود 80 میلیون مشترک Music و Premium دارد، در حالی که اسپاتیفای میگوید حدود 210 میلیون کاربر پرداخت کننده دارد.
گوگل در چند وقت گذشته تلاش زیادی کرده تا تلاشهای خود در زمینه پادکست را افزایش دهد. همچنین علاوه بر اسپاتیفای، رقبای دیگری در این زمینه مانند Castbox و حتی برنامه پادکست اپل وجود دارند. با این وجود، صنعت پادکست شاید مانند گذشته جذاب نباشد، حتی اگر همچنان تقاضای زیادی برای آنها وجود داشته باشد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که غول موتور جستجو در حال حاضر یک برنامه اختصاصی برای پادکست (Google Podcasts) نیز دارد.