به گزارش
مردم فردا،افرادی که گوشی هوشمند اندرویدی میخرند، بهاحتمال زیاد بعد از جعبهگشایی بهدنبال ویجت جستوجوی گوگل برای قراردادن آن در مرکز صفحه اصلی خود هستند تا بهکمک آن بتوانند فرایند جستوجو را سادهتر کنند. موقعیت و ظاهر این ویجت پرکاربرد در تمام گوشیهای اندرویدی یکسان است و امکان شخصیسازی بسیار کمی ارائه میدهد.
بنابر گزارش Android Authority، شخصی هنگام تنظیمات اولیهی تلفنهمراه جدید ویجت جستوجوی گوگل را از صفحهی اصلی خود حذف کنند و بعد از مدت کوتاهی، Google Opinion Rewards نظرسنجی به او ارسال کند و از او پرسید که دلایل این کار چه بوده است.
در پایان این نظرسنجی، گوگل به او شکلهای مختلف ویجت جستوجوی خود را همراه با ویژگیهای آنها معرفی کرده است. بهنظر میرسد گوگل در حال آزمایش ویجتهای جستوجوی جدید با قابلیتهای متفاوت است.
همانطورکه از تصویر بالا مشخص است، گوگل قصد دارد برای آسانترکردن جستوجو، دکمههای بیشتری برای جستوجوی آهنگ و ترجمه و عکس را را به ویجت خود آورد یا امکان جستوجوی محتوای روی دستگاه را از داخل نوار جستوجو فراهم کند و حتی ویترین خبرهای مهم را در بالای نوار ویجت جستوجو قرار دهد.
در بین تمام گزینهها، قابلیت استفاده از هوش مصنوعی به ویجت جستوجو گوگل از همهی گزینهها کاربردیتر خواهد بود؛ چراکه با جاهطلبیهای اخیر گوگل برای هوش مصنوعی Gemini همخوانی دارد.
افزودن قابلیت جستوجوی با هوش مصنوعی ازطریق ویجت گوگل، راهی مطمئن برای میلیونها کاربر اندروید در سراسر جهان بهمنظور دستیابی به هوش مصنوعی این شرکت خواهد بود.
گوگل هیچیک از این ویجتهای جستوجوی بازطراحیشده را رسماً تأیید نکرده است.