تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در خصوص لزوم رسیدگی به امور مسافران پروازهای باطل شده به دنبال بسته شدن تعدادی از فرودگاه‌ها خبر داد.
به گزارش مردم فردا،جعفر یازرلو با اشاره به شرایط رسیدگی به امور مسافران پروازهای باطل شده به‌دلیل بسته شدن تعدادی از فرودگاه‌های کشور، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته و گزارشات واصله، از ابتدای بازگشایی فرودگاه‌های کشور و رفع محدودیت‌های وضع شده با کمال تأسف برخی از شرکت‌های هواپیمایی، چارتر کنندگان پرواز، دفاتر فروش بلیت و سایت‌های فروش آنلاین به قصد انتفاع مالی بیشتر از شرایط غیر مترقبه به وجود آمده و بدون توجه به رعایت حقوق مسافران، رویه و مقررات تغییر یا ابطال غیر داوطلبانه بلیت، مغایر با اهداف بخشنامه صادره‌ی این سازمان در تاریخ ۲۶ فروردین‌ماه، با طرح ایرادات یا فرضیات مختلف از رسیدگی شایسته به امور مسافران خودداری کرده‌اند. همچنین با اخذ جرائم و دریافت مابه‌التفاوت کلاس پروازی و غیره از مسافران، ضمن اضرار مالی به مسافران، موجب نارضایتی عمومی شده‌اند.
وی افزود: بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری به هر یک از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و عوامل فروش بلیت آنها اخطار می‌دهد هرگونه اقدام سودجویانه مانند افزایش ناگهانی بهای بلیت، عدم تخصیص جا به مسافران دارای بلیت پرواز ابطال شده و فروش ظرفیت موجود در پروازها به مسافران جدید به‌دقت رصد و به‌هنگام دریافت شکایت از مسافر ضمن تشکیل پرونده، مستندات مربوطه با تعیین وصف مجرمانه آن به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه‌های تهران) ارجاع خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcgyt9x.ak9t74prra.html
منبع : ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین