تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
سایت TrendForce گزارشی در مورد تولید گوشی های هوشمند سه ماهه اول 2024 به اشتراک گذاشته است. این گزارش نشان می‌دهد که آمار تولید گوشی‌های هوشمند 18.7 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است و مجموع تولید گوشی‌های هوشمند به 296 میلیون دستگاه رسیده است. البته، تولید گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول 2024 هنوز کمتر بازه مشابه قبل از همه‌گیری کرونا است.
سامسونگ در آمار تولید گوشی‌های هوشمند سه ماهه اول 2024 از اپل پیشی گرفت
به گزارش مردم فردا،تولید گوشی های هوشمند سه ماهه اول 2024 نسبت به سال قبل 18.7 درصد بهبود یافته است
این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که برخی از برندها تولید بیش از تقاضا را در سه ماهه اول در دستور کار قرار داده‌اند. گزارش شده است که این مسئله منجر به افزایش موجودی انبار‌های این برند‌ها شده است که ابتدا باید تعدیل شود. بنابراین انتظار می‌رود، نرخ تولید این برندها در سه ماهه دوم کاهشی 5 تا 10 درصدی نسبت به سه ماهه اول 2024 داشته باشد.

در سه ماهه اول سال 2024، شش تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان از نظر تعداد تولید، سامسونگ، اپل، شیائومی، اوپو، ترنزیشن(Transsion) و ویوو بودند. این شش شرکت، 80 درصد از کل گوشی‌های هوشمند عرضه شده در این بازه زمانی را تولید کرده‌اند.

سامسونگ در سه ماهه اول سال 2024 در مجموع 59.5 میلیون گوشی هوشمند تولید کرد و جایگاه اول را به خود اختصاص داد. پس از این شرکت اپل، شیائومی و اوپو به ترتیب با تولید 47.9 میلیون، 41.1 میلیون و 33.8 میلیون دستگاه قرار دارند. بهره‌مندی سری گلکسی S24 سامسونگ از می‌تواند یکی از دلایل اصلی موفقیت این شرکت باشد. شایان ذکر است، سامسونگ همچنان به کار بر روی افزودن ویژگی‌های جدید به Galaxy AI ادامه می‌دهد که ظاهراً قرار است همراه با گلکسی زد فولد 6 معرفی شود.

بازار چین، کابوس بی‌پایان کوپرتینویی‌ها!
اما شرایط برای اپل به خوبی سامسونگ نیست. کوپرتینویی‌ها با کاهش فروش در بازار چین مواجه شده‌اند که این مسئله تا حد زیادی به برگشت هواوی به بازار و تغییر اولویت کاربران مربوط می‌شود. این کاهش باعث تعدیل‌های متعددی در حجم سفارشات زنجیره تأمین قطعات اپل شده است. با این حال، طبق گزارش‌ها، برنامه‌های تولید تراشه‌های پردازنده این شرکت بدون تغییر باقی مانده است.

اوپو نیز در کشور خود با رقابت شدیدی از طرف آنر روبرو شده است. در نتیجه، رشد سالانه اوپو در سه ماهه اول از سایر برندهای اندرویدی کمتر است. با این حال این شرکت قصد دارد برای جبران عقب‌ماندگی خود، حجم تولیدش را بر خلاف سایر برند‌ها، در سه ماهه دوم ثابت نگه دارد.

Transsion، که مالک دو برند اینفینیکس و تکنو می‌باشد، با فروش 29.8 میلیون دستگاه گوشی در جایگاه پنجم قرار گرفته است. این شرکت در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به 50 درصد رشد سالانه داشته است. با این حال، گزارش TrendForce نشان می‌دهد که تولید تهاجمی در سه ماهه اول، همراه با رقابت شدید در بازار گوشی‌های ارزان قیمت با سامسونگ، شیائومی و لنوو منجر به انباشت موجودی این شرکت شده است. پیش‌بینی می‌شود حجم تولید Transsion در سه ماهه دوم سال حدود 15 درصد کاهش تجربه کند.

ویوو (که شامل زیربرند iQOO نیز می‌شود) با فروش 21.7 میلیون دستگاه در سه ماهه اول در جایگاه ششم قرار گرفته است.
https://mardomefarda.ir/vdcepf8w.jh8nni9bbj.html
منبع : ترنجی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما