تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۷
جالب است ۰
ارتش کره جنوبی یک روز پس از آن که کره شمالی قول پاسخ «تهاجمی و قاطع» به رزمایش نظامی جدید آمریکا با کره جنوبی و ژاپن داد، اعلام کرد پیونگ یانگ امروز (دوشنبه) ۲ موشک بالستیک را آزمایش کرد اما یکی از آنها احتمالا به طور غیرعادی پرواز کرده است.
کره شمالی بار دیگر موشک بالستیک پرتاب کرد
به گزارش مردم فردا،رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد این موشک‌ها با فاصله ۱۰ دقیقه در جهت شمال شرقی از شهر «جانگیون» در جنوب شرقی کره شمالی شلیک شده است.

به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، در این بیانیه آمده است که موشک اول ۶۰۰ کیلومتر و موشک دوم ۱۲۰ کیلومتر مسافت طی کرده اما اشاره‌ای به اینکه کجا فرود آمده، نشده است.


کره شمالی معمولا موشک‌هایی را به سمت آب‌های شرقی خود آزمایش می‌کند، اما فاصله پرواز موشک دوم برای رسیدن به آن آب‌ها بسیار کوتاه بود.

سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بعدا در یک جلسه توجیهی گفت که موشک دوم در مرحله اولیه پرواز خود دچار یک پرواز غیرعادی احتمالی شده است.

وی ادامه داد اگر موشک منفجر می‌شد، احتمالا بقایای آن روی زمین پراکنده می‌شد، هرچند هیچ خسارتی بلافاصله گزارش نشده است. همچنین تجزیه و تحلیل بیشتر درباره پرتاب موشک دوم در حال انجام است.

رسانه‌های کره جنوبی به نقل از منابع نظامی ناشناس این کشور گزارش دادند که به احتمال زیاد دومین موشک در یک منطقه داخلی در کره شمالی سقوط کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که اولین موشک در آب‌های شهر «چونجین» در شرق کره شمالی فرود آمد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین پرتاب موشک‌های کره شمالی را به عنوان اقدامی تحریک آمیز که تهدیدی جدی برای صلح در شبه جزیره کره محسوب می‌شود، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که سئول آمادگی قاطع خود را برای دفع هرگونه تحریکات از سوی کره شمالی در ارتباط با اتحاد نظامی با آمریکا حفظ می‌کند.


این ۲ پرتاب‌ها ۲ روز پس از پایان مانورهای سه جانبه چند وجهی جدید در منطقه توسط کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن انجام شد. در سال‌های اخیر، این سه کشور مشارکت امنیتی سه جانبه خود را برای مقابله بهتر با تهدیدات هسته‌ای در حال تحول کره شمالی و افزایش قاطعیت چین در منطقه گسترش داده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcexo8w.jh8npi9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین