تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
متخصصان دنیای سخت‌افزار به تازگی متوجه افت عملکرد پردازنده‌های AMD در سیستم‌عامل ویندوز شده‌اند. به گفته آن‌ها، این باگ که احتمالاً‌ با آپدیت بعدی ویندوز رفع خواهد شد، تأثیر منفی چند درصدی بر روی عملکرد پردازنده گذاشته و نرخ فریم در بازی‌های مختلف را کاهش می‌دهد.
سیستم‌عامل ویندوز باعث افت عملکرد پردازنده‌های Ryzen 9000 می‌شود!
به گزارش مردم فردا،پردازنده‌های جدید سری Ryzen 9000 شرکت AMD که مبتنی بر معماری Zen 5 هستند، با انتقاداتی مواجه شده‌اند چرا که افزایش عملکرد آن‌ها در مقایسه با سری Ryzen 7000 آن‌طور که انتظار می‌رفت چشمگیر نیست.




با این حال، اکنون مشخص شده که بخشی از این افت بهبود عملکرد بر عهده AMD نیست و باید این بار به سراغ غول دنیای نرم‌افزار یعنی مایکروسافت برویم.

پس از تست‌های گوناگون، متخصصان دنیای سخت‌افزار متوجه شدند که پردازنده AMD در سیستم‌عامل لینوکس عملکردی بسیار بهتری از خود نشان می‌دهند. همین مسئله باعث شد تا آن‌ها به دنبال این سؤال بروند که آیا ویندوز یکی از عوامل کندی پردازنده‌های AMD محسوب می‌شود؟

پس از مدت کوتاهی AMD نیز تفاوت نتایج عملکرد پردازنده‌های سری Ryzen 9000 خود در سیستم‌عامل‌های مختلف را تأیید کرد و مدعی شد که وجود یک باگ در سیستم‌عامل ویندوز 11 باعث می‌شود که عملکرد این تراشه‌های جدید چند درصدی افت داشته باشد. گرچه این افت عملکرد زیاد نیست، اما به نوبه خود باعث کارایی کم‌تر می‌شود.



یک باگ کوچک باعث باعث افت عملکرد پردازنده‌های AMD می‌شود
به گفته متخصصان، ظاهراً نوعی از حساب مخفی (اکانت ادمین مخفی) در سیستم‌عامل ویندوز وجود دارد که دسترسی‌ها و اولویت‌های بالاتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، استفاده از حساب کاربری متفاوت در ویندوز می‌تواند بر روی عملکرد پردازنده‌های AMD تأثیرگذار باشد.



بر همین اساس، تراشه‌های AMD در عناوین مطرح دنیای گیم مورد بررسی قرار گرفت تا تغییر میزان عملکرد آن‌ها با حساب معمولی و حساب ادمین مخفی ویندوز (که با دستور net user administrator /active:yes در CMD اجرا می‌شود)، مشخص شود.



به گزارش xda-developers، نکته جالب آن است که پس از بررسی پردازنده‌های مختلف، متخصصان متوجه شدند که این مسئله تنها بر روی سری Ryzen 9000 تأثیرگذار نبوده و به سری Ryzen 7000 نیز کشیده شده است.

طبق اعلامیه منتشر شده توسط AMD، این باگ تنها بر عملکرد بازی‌های سنگین در نرخ‌ فریم بالا تأثیر می‌گذارد. بر همین اساس، اگر از پردازندهٔ AMD برای در اپلیکیشن‌های مختلف مانند فتوشاپ، پریمیر یا Blender استفاده می‌کنید، تفاوتی چندانی وجود نخواهد داشت.


https://mardomefarda.ir/vdcewv8w.jh8pfi9bbj.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین