تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۹
جالب است ۰
فرماندهی عملیات مشترک در عراق از نابودی ۶ سرکرده خط اول داعش در یک سری عملیات در صحرای الانبار در اواخر اوت گذشته خبر داد.
اطلاعات عراق از کشته شدن ۶ سرکرده داعش خبر داد
به گزارش مردم فردا،فرماندهی عملیات در بیانیه خود توضیح داد که «در پرتو داده‌های دقیق اطلاعاتی و کار مستمر فنی و میدانی سرویس اطلاعات ملی عراق که با پشتیبانی فنی و لجستیکی و تبادل داده‌های اطلاعاتی توسط مشاوران ائتلاف بین‌المللی و با هماهنگی و پیگیری فرماندهی عملیات مشترک انجام شد، این عملیات بامداد روز پنجشنبه ۲۹ اوت ۲۰۲۴ به منظور هدف قرار دادن مقر و اقامتگاه‌های سرکردگان تروریست‌های داعش آغاز شد».

در این بیانیه آمده است: «عملیات پرش سیاه» با سه عملیات زمینی و یک فرود نیروهای هوابرد با برنامه ریزی و نظارت فرماندهی عملیات مشترک و توسط ستاد مبارزه با تروریسم، لشکر نیروی ویژه و یگان‌های پنجم دنبال شد.


بر اساس آنچه در بیانیه تاکید شده، «همه این عملیات‌ها به نتایج مهم و قابل توجهی و کشته شدن بیشتر سرکردگان گروه‌های تروریستی داعش منجر شد».

این بیانیه اشاره کرد: اسلحه، تجهیزات، مواد لجستیکی و فنی، رایانه، گوشی و ادله مهم کیفری کشف و ضبط شد، بیش از (۱۰) کمربند انفجاری منفجر شد، تعدادی بمب  و مواد منفجره تحت کنترل درآمد و (۷) خودروهای مختلف که توسط رهبران داعش استفاده می‌شد، نابود و سوزانده شد.»

در این بیانیه اسامی ۶ کشته از جمله معاون والی عراق، احمد حامد زوین (ابومسلم)، «فرماندار انبار»، سعد محمد ناصر (ابو همام) و «شاکر النجدی» فرمانده نظامی آن ذکر شده است.

بر اساس این بیانیه، اطلاعات عراق گفت که عملیات اخیر «حرفه‌ای بودن نهاد عراقی و توانایی آن برای نفوذ به سرکردگان ارشد داعش را تایید می‌کند».

۲ هفته پیش ارتش آمریکا از مشارکت خود در عملیات نظامی مشترک علیه داعش خبر داد که در آن ۱۵ داعشی کشته و هفت سرباز آمریکایی زخمی شدند.

۲ افسر عراقی در حمله داعش در کرکوک کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند


یک منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت: عناصر گروه تروریستی داعش به یک خودروی نظامی ارتش عراق در حومه منطقه الدبس در ۶۵ کیلومتری شمال غرب کرکوک حمله کردند که در نتیجه آن ۲ افسر کشته و تعدادی سرباز زخمی شدند.

این منبع تایید کرد که «نیروهای ارتش به مهاجمان پاسخ دادند».

وی افزود: نیروهای ارتش با حضور در محل حادثه، محل را محاصره کرده و اجساد ۲ قربانی و مجروحان را انتقال داده و در جستجوی مهاجمان، عملیات تفتیش منطقه را آغاز کردند.
https://mardomefarda.ir/vdcdos0x.yt05j6a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین