تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۰
جالب است ۰
باقر محمدی و سعید مومنی، دو دروازه‌بان تیم ملی فوتسال در جام جهانی 2024 که در سالیان اخیر از مهره‌های کلیدی بودند، در آوردگاه ازبکستان نمایش ضعیفی را به اجرا درآوردند.
دروازه‌بانان ایران در جام جهانی پایین‌تر از حد انتظار
به گزارش مردم فردا،نقد بزرگ به تیم ملی فوتسال پیرامون سازمان تدافعی در سالیان اخیر تیتر اخبار بوده است. در جام جهانی نیز، آسیب‌دیدگی و زخم پذیری بیش از گذشته به چشم آمد و دردناک بود. دروازه‌های تیم ملی در دیدار با گواتمالا و مراکش شبیه به سنگر کاغذی بود و گل دریافتی از فرانسه غیرقابل تصور معنا شد. وحید شمسایی با دو دروازه‌بانی راهی میعادگاه بهترین‌ها شد که در جام ملت‌های آسیا 2022 و 2024 از مهره‌های تاثیرگذار و تعیین کننده‌‌اش بودند، اما هر دو نمایش و واکنش‌های ضغیفی در برابر شلیک نه چندان خطرناک بازیکنان حریف در آوردگاه ازبکستان داشتند.
سعید مومنی که ابتدا پیش‌بینی می‌شد، مرد شماره دو و ذخیره باشد به یک‌باره که همچنان دلایل آن مبهم است، در مسابقه با ونزوئلا درون دروازه ایستاد و ابتدا با مهار چند ضربه نمایش خوبی را داشت. اما روی تنها گل بازی که اتفاقی نیز بود واکنش ضعیفی نشان داد. مومنی در بازی بعدی برابر گواتمالا سه گل دریافت کرد که می‌توانست روی هر سه تای آن چابکی و سرعت بهتری را انجام داد و یکی از آن‌ها روی خروج اشتباه و عجیبش بود. دروازه تیم ملی در شرایطی باز می‌شد که طرفداران از مومنی که در جام ملت‌های آسیا 2022 و باشگاه کراپ درخشیده بود، توقعات و انتظارات بیشتری داشتند. اگرچه شنیده می‌شود او در بازی با گواتمالا درگیر ویروس آنفلوانزا و با سرماخوردگی شدید به میدان رفته و اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، شمسایی باید از محمدی به عنوان دروازه‌بان اصلی استفاده می‌کرد.
با این حال، باقر محمدی نیز همانند همتای خود عملکرد چشمگیری نداشت و می‌توانست روی سه گل از چهار باری که دروازه‌اش فرو ریخت، منجی باشد. به خصوص که یکی از گل‌ها با اشتباه عجیب و باورنکردنی او به گل ختم شد. اوضاع محمدی پیش از جام جهانی و حتی جام ملت‌های آسیا 2024 نگران کننده بود. فشردگی مسابقات ملی و باشگاهی فرصتی را برای برطرف کردن آسیب‌های کهنه‌اش مهیا نساخت و او با درد از دروازه تیم ملی و گیتی پسند محافظت می‌کرد. محمدی مرد شماره یک تیم ملی در جام ملت‌های آسیا 2024 دستکش طلایی را متعلق به خود کرد و همچنین در لیگ برتر رکورد کلین شیت و گل خورده را جابجا کرد و برترین گلر ایران شناخته شد. نیمکت‌نشینی او در سه مسابقه گروهی و ورودش در نیمه دوم، یکی از نقدهایی است که به وحید شمسایی وارد شده و همچنان دلایل سرمربی تیم ملی این تصمیم غیرمنتظره‌اش مشخص نیست.
حقیقت این است که محمدی از شرایط آرمانی و همیشگی‌اش در مسابقه با فرانسه کاملا دور بود و دوران آماده سازی خوبی را در مدت حضورش در اردوهای تیم ملی پشت‌سر نگذاشته است و باید این نقطه ضعف و مهم را اصغر قهرمانی مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی پاسخگو باشد.
تیم ملی در جام جهانی 2024، از پست گلری ضربه شدیدی خورد و پاشنه آشیل تیم شمسایی بود. اما، پیش از آغاز رقابت ها کمتر کسی در ذهنش می‌گنجید که آن‌ها چنین عملکرد غیرقابل قبولی را ارائه دهند. به خصوص محمدی که باید به او حق داد تا با آن شرایط نتواند به خوبی از دروازه تیم ملی حراست کند.
https://mardomefarda.ir/vdcg7u9x.ak9uw4prra.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما