تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳
جالب است ۰
یادگیری زبان می تواند مانند بالا رفتن از یک کوه بزرگ باشد. وقتی شروع می‌ کنید خیلی بد نیست، اما هر چه بالاتر می ‌روید، سخت‌تر می ‌شود. همه ما می دانیم که یادگیری یک زبان به تلاش زیادی در مدت زمان طولانی نیاز دارد. اما برای این سوالات که، چقدر طول می کشد؟ آیا باید انتظار داشته باشم که مثلاً بعد از سه سال به آن مسلط باشم؟ روزی چند ساعت باید مطالعه کنم تا در یک سال مسلط شوم؟ هیچ پاسخ واحدی وجود ندارد. مدت زمان یادگیری زبان بستگی زیادی به این دارد که هدف شما چیست، انگیزه‌ ها و فرصت‌ های شما چیست.
انگلیسی یاد گرفتن چقدر طول می کشد؟
برای اینکه بتوانید زبان انگلیسی را براساس هدف خودیاد بگیرید بهترین کار این است که در کلاس های موسسات زبان شرکت کنید. موسسه زبان دهخدا با برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین به شما کمک می کند تا زبان انگلیسی را همانند یک نیتیو اسپیکر یاد بگیرید.

دوره زبان انگلیسی چند ساعت طول می کشد؟
همانطور که اشاره کردیم، هیچ پاسخ قطعی و واحدی برای مدت زمان دوره زبان انگلیسی وجود ندارد. با این حال، می ‌توانیم مدت زمان یادگیری را بر اساس چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ‌ها (CEFR) ، که یک استاندارد بین ‌المللی برای سنجش مهارت زبانی است، تخمین بزنیم.

سطح (A1)
این سطح برای کسانی است که هرگز با زبان انگلیسی ارتباط نداشته اند یا دانش بسیار ابتدایی از آن دارند. در این سطح، یاد می گیرید که چگونه خود را معرفی کنید، با مردم احوالپرسی کنید، در مورد خانواده، سرگرمی ها و کار خود صحبت کنید. شما همچنین اعداد، رنگ ها، روزهای هفته، ماه ها و فصل ها را یاد می گیرید. برای رسیدن به این سطح به چیزی حدود 100 ساعت مطالعه نیاز دارید.

سطح (A2)
در این سطح، واژگان و دستور زبان خود را برای بحث در مورد موضوعات روزمره مانند غذا، خرید، مسافرت، سلامتی و آب و هوا گسترش می دهید. شما همچنین یاد می گیرید که سوال بپرسید و نظر بدهید. برای رسیدن به این سطح به چیزی حدود 150 ساعت مطالعه نیاز دارید.

سطح ​​(B1)
سطح (B1) مناسب برای کسانی که است که می توانند خود را روان به زبان انگلیسی معرفی و بیان کنند اما باید تلفظ و درک خود را بهبود بخشند. برای رسیدن به این سطح به چیزی حدود 150 تا 200 ساعت مطالعه نیاز دارید.

سطح ​​(B2)
این سطح برای کسانی که تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارند و می خواهند برای موقعیت های پیچیده تری مانند مصاحبه های شغلی و ارائه های حرفه ای آماده شوند، توصیه می شود. در اینجا، تسلط و دقت را بهبود می ‌بخشید و در مورد موضوعاتی مانند تجارت، سیاست، علم و هنر بحث می ‌کنید. برای رسیدن به این سطح به چیزی حدود 200 تا 250 ساعت مطالعه نیاز دارید.

سطح (C1)
برای کسانی که سطح بالایی از مهارت می خواهند برسند و قصد دارند همانند یک نیتیو اسپیکر صحبت کنند باید به سطح (C1) برسند. در این سطح شما بیان شفاهی و نوشتاری خود را اصلاح می کنید و در مورد موضوعات پیچیده ای مانند فلسفه، روانشناسی، ادبیات و سینما بحث می کنید. برای رسیدن به این سطح به چیزی حدود 250 تا 300 ساعت مطالعه نیاز دارید.

سطح (C2)
این سطح برای دستیابی به تسلط به زبان انگلیسی است. در این سطح هر ۴ مهارت زبان را تمرین می کنید و در مورد موضوعات جاری مانند اقتصاد، سلامت، جامعه و فرهنگ بحث می کنید. برای رسیدن به این سطح به چیزی حدود 300 تا 400 ساعت مطالعه نیاز دارید.

عوامل تاثیرگذار بر مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی
۱. زبان مادری شما
انگلیسی، همانطور که امروزه صحبت می شود، به شدت از آلمانی و فرانسوی وام گرفته شده است که شباهت های زیادی با سایر زبان های رومی دارد. اگر آلمانی، اسپانیایی یا فرانسوی می دانید، احتمالاً زمان آسان تری برای یادگیری زبان انگلیسی خواهید داشت. اگر به زبانی صحبت می کنید که جزء خانواده زبان های رومنس نیست، یادگیری زبان انگلیسی برای شما دشوارتر خواهد بود. این مشکل برای کسانی که زبان مادری آن ها از خط نوشتاری متفاوتی مانند چینی، ژاپنی یا عربی استفاده می کند، تشدید می شود.

۲. انگیزه یادگیری
اگر هدفی نداشته باشید انگیزه و علاقه ای برای یادگیری زبان انگلیسی هم نخواهید داشت. یک هدف به شما کمک می کند تا به جلو بروید و انگیزه شما را حفظ می کند، به خصوص زمانی که فرآیند شروع به چالش برانگیزتر شدن کند.

۳. روش یادگیری مناسب
زمانی که از مؤثرترین ابزار های در اختیارتان بهره کامل ببرید و بدانید چه چیزی و چرا برای شما مناسب تر است، می توانید پیشرفت کنید و اطلاعات را خیلی سریعتر حفظ کنید. موسسه زبان دهخدا با کمک اساتید برجسته و تحصیل کرده و با برگزاری انواع کلاس های آموزشی زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا براساس روش مناسب یادگیری خود زبان انگلیسی را فرا بگیرید.

۴. سن شما
در مقایسه با بزرگسالان، بچه‌ ها اغلب زبان ‌ها را بسیار سریع‌تر و کارآمدتر یاد می‌ گیرند. به طور کلی، مغز آن ها در یادگیری دانش جدید بهتر از مغز بزرگسالان است که بیشتر برای انجام این کار تلاش می کنند. اما به عنوا بزرگسال هم نباید دست از یادگیری بکشید و تصور کنید که دیگر دیر شده است. هنوز هم می ‌توانید توانایی‌ های زبانی خود را ارتقا دهید و حتی آن‌ ها را بهبود ببخشید، اما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

۵. برنامه های یادگیری
احتمالاً در بیشتر مواقع تلفن خود را با خود به همراه دارید، تلفن همراه ابزاری عالی است که به یادگیری زبان شما کمک می کند. برنامه های موبایل سریع، در دسترس و لذت بخش هستند. این برنامه ها مانند یک محوطه مدرسه کوچک هستند که هر زمان که نیاز به گذراندن زمان داشته باشید یا حوصله داشته باشید می توانید به آن دسترسی داشته باشید.
https://mardomefarda.ir/vdchmvni.23n6xdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما