تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۰
جالب است ۰
کوالکام می‌گوید تراشه‌ی جدیدش از هشت سال آپدیت اندروید پشتیبانی می‌کند.
با اسنپدراگون ۸ الیت، گوشی‌های پرچم‌دار می‌توانند ۸ سال آپدیت اندروید دریافت کنند
به گزارش مردم فردا،کوالکام اعلام کرد که تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Elite از هشت‌سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی خواهد کرد. کوالکام شب گذشته اسنپدراگون ۸ الیت را رونمایی کرد تا اکوسیستم اندروید را یک گام بزرگ به سمت جلو حرکت دهد. اکنون به‌نظر می‌رسد که این تراشه با ارتقاء مهمی در نرم‌افزار همراه است.

طبق پست یک افشاگر در ایکس، کریس پاتریک، معاون ارشد و مدیرکل دستگاه‌های کوالکام در جریان همایش اسنپدراگون به خبرنگاران گفت که اسنپدراگون ۸ الیت از هشت سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی خواهد کرد. افشاگر افزود که این پشتیبانی شامل نسخه‌ی فعلی نیز می‌شود، در نتیجه به‌طور موثر انتظار هفت سال آپدیت اندروید را داشته باشید.


خبر پشتیبانی اسنپدراگون ۸ الیت از هشت‌سال به‌روزرسانی اندروید برای سازندگان گوشی‌های اندروید که می‌خواهند دستگاه‌های خود را برای مدت طولانی‌تری پشتیبانی کنند، بسیار هیجان‌انگیز است؛ البته تمام گوشی‌ها به‌طور خودکار از به‌روزرسانی‌ها بهره‌مند نخواهند شد. تولیدکنندگان باید تلاش کنند تا بسته‌های پشتیبانی برد اندروید (BSP) کوالکام را با رابط کاربری و ویژگی‌های نرم‌افزاری خود سفارشی‌سازی کنند.

بسته‌ی پشتیبانی برد اندروید، مجموعه‌ای از اجزای نرم‌افزاری به‌شمار می‌رود که به اندروید اجازه می‌دهد روی پلتفرم‌های سخت‌افزاری خاص اجرا شود. این بسته شامل درایورهای دستگاه، کرنل، فایل‌های پیکربندی و سایر اجزای ضروری است که برای برقراری ارتباط میان سیستم‌عامل اندروید و سخت‌افزار دستگاه، مانند پردازنده، گرافیک، حسگرها و ماژول‌های ارتباطی لازم خواهد بود.

برخی برندها مانند سونی، ZTE و موتورولا فقط یک به‌روزرسانی سیستم‌عامل و سه آپدیت امنیتی ارائه می‌دهند؛ درحالی‌که تراشه‌های کوالکام از سال ۲۰۲۰ حداقل چهار نسخه‌ی سیستم‌عامل و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی را پشتیبانی می‌کنند.
https://mardomefarda.ir/vdchmzni.23n6idftt2.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما