به گزارش
مردم فردا، کاربران اینستاگرام از زمان راهاندازی این شبکهی اجتماعی در سال 2010 خواستار یک اپ ویژهی آیپد بودهاند، اما اینستاگرام تاکنون فقط برای آیفون طراحی شده بود. اینستاگرام تمایلی به صرف وقت یا انرژی برای ساخت برنامهی آیپد نشان نداده بود و در سال 2022، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، گفت که برنامهای برای ساخت نسخهی آیپد وجود ندارد، زیرا به گفتهی او، «تعداد کافی از مردم» این درخواست را ندارند تا آن را در اولویت قرار دهند. در سال 2020، موسری کمبود نیرو را دلیل این موضوع دانست و گفت که شرکت تعداد محدودی کارمند دارد و «کارهای زیادی برای انجام دادن»، و اپ آیپد هنوز «بهترین گزینهی بعدی» نیست.
هرچند اپ رسمی اینستاگرام برای آیپد وجود ندارد، اما آیپد میتواند نسخهی آیفون این برنامه را اجرا کند. این راهحل چندان مناسب نیست، چون برنامه برای صفحهی بزرگتر آیپد بهینه نشده است.
اطلاعات زیادی دربارهی نسخهی آیپد اینستاگرام در دست نیست و هنوز مشخص نشده که چه زمانی عرضه میشود. این برنامه بخشی از طرح شرکت برای استفاده از فرصت ممنوعیت احتمالی تیکتاک است که در آن اینستاگرام سعی دارد تولیدکنندگان محتوای معروف تیکتاک را به سمت خود بکشاند.
دیروز، اینستاگرام از تولیدکنندگان محتوا دعوت کرد تا به نیویورک بیایند و از برنامهی ویدیویی جدیدی به نام Edits استفاده کنند. این برنامه قرار است جایگزین برنامهی ویرایش ویدیوی «کپکات» شود که متعلق به شرکت بایتدنس بود و در ژانویه از اپ استورها حذف شد. ادیتس ابزارهای ویرایش ویدیو را برای تولیدکنندگان فراهم میکند و برای کسانی طراحی شده که ویدیوهای کوتاه را با گوشی موبایل میسازند.
اینستاگرام همچنین مدت زمان ریلز را از 90 ثانیه به 3 دقیقه افزایش داده تا با طول ویدیوهای تیکتاک همخوانی داشته باشد و تغییراتی در رابط کاربری ایجاد کرده تا برنامه بیشتر شبیه تیکتاک به نظر برسد.