به گزارش
مردم فردا،پتنت جدیدی نشان میدهد که تسلا، شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک، احتمالاً در حال طراحی هدفون است. بر اساس گزارش گیزمودو، پتنت ثبتشده توسط این تولیدکنندهی خودروهای برقی مجموعهای از محصولات صوتی را که شامل هدفون، ایرباد، میکروفون و مگافون (بلندگو) میشود، دربرمیگیرد. پتنت مورد اشاره در اوایل ماه جاری میلادی ثبت شده و در انتظار تأیید است.
بهطور دقیقتر، مطابق آنچه در توضیحات پتنت آمده، علامت تجاری جدید تسلا شامل این موارد است: میکروفون، هدفون، ایرفون، پخشکنندهی دیجیتالی صدا، دستگاه انتقال صدا، اسپیکر صوتی، سابووفر، پدِ هدفون، رابط صوتی، دستگاه اکولایزر صدا، هورن اسپیکر و مگافون.
در حال حاضر نمیدانیم تسلا چه برنامههایی در سر میپروراند، بااینحال پتنت جدید نشان میدهد خودروساز محبوب آمریکایی گزینههای متعددی در نظر دارد. ممکن است تسلا بخواهد سراغ تولید سیستم صوتی اختصاصی برای خودروهایش برود؛ اما شایعهی جذابتر، حضور تسلا در بازار پرجنبوجوش محصولات صوتی با هدفون، ایرباد و اسپیکر اختصاصی است. در بخش توضیحات پتنت به مگافون اشاره شده که احتمالاً بیشتر از بقیهی موارد جلب توجه میکند.
در نظر داشته باشید گاهی اوقات شرکتها پتنتهایی ثبت میکنند که هیچگاه به تولید محصول منتهی نمیشود؛ بنابراین در صورتی که هیچ خبری از تولید محصول صوتی توسط تسلا به گوشمان نرسد، متعجب نخواهیم شد.
با همهی اینها حدسوگمان دربارهی پتنت جدید تسلا کار هیجانانگیزی است؛ چون این خودروساز نشان داده علاقهی زیادی به فروش محصولات متفرقه دارد (برای نمونه: تختههای موجسواری و پاوربانک). ایلان ماسک هرچه را که در ذهنش باشد سرانجام به مرحلهی تولید میرساند و بررسی سالهای اخیر نشان میدهد او علاقهی زیادی به حوزهی موسیقی دارد.
به نظر میرسد تسلا از توان لازم برای تولید محصولی که بتواند با بهترینهای اپل و بوز رقابت کند، برخوردار است. سیستم صوتی تسلا و بهطور مشخصتر مدل ۲۲ اسپیکرهای که درون خودروی مدل S استفاده شده، بهطور گسترده مورد ستایش قرار گرفته است. ایلان ماسک پیشتر کیفیت صدای بالای خودروهای تسلا را به مهندسانی نسبت داده که از شرکت بنگ اند اولافسن جذب شدهاند.
مارکوس کوچ، مهندس ارشد شاخهی محصولات صوتی تسلا، سابقهی کار در هارمن کاردن و بنگ اند اولافسن را دارد؛ دو برندی که امروزه در کنار سیستم صوتی خودرو، محصولات مصرفی نیز به دست مشتریان میرسانند. بهنظر میرسد کوچ و دیگر مهندسان توانستهاند تجربهی صوتی لذتبخشی را برای مشتریان تسلا رقم بزنند. شاید پتنت جدید تسلا باعث شود مهندسان این شرکت ایدههای جدیدی را در خودروها پیادهسازی کنند.
صرفنظر از آنچه که تسلا در پی تولیدش است، نکتهی مهمی را نباید فراموش کنیم: مردم این محصول را خواهند خرید. همچون اپل و پارچهی پولیش گرانقیمتش، تسلا میتواند هر محصولی را تحت برند خود به فروش برساند. اتفاق دیگری که دور از انتظار به نظر نمیرسد، این است که تسلا سراغ همکاری نزدیک با یکی از برندهای تولیدکنندهی محصولات صوتی (شاید شرکتی مثل Nothing) برود و لوگوی خود را روی محصول نهایی قرار دهد.
اما در نهایت، چرا باید تا وقتی که شرکت نورالینک ایلان ماسک در تلاش است استریم مستقیم موسیقی به درون مغز ما را ممکن کند، سراغ خرید هدفون تسلا برویم؟