به گزارش
مردم فردا،سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استانها و شورای معاونان وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت، اعتمادسازی، کاهش تمرکز سازمانی و تفویض اختیار، ارتقای کیفیت منابع انسانی در حوزه های جذب، نگهداشت و صیانت از همکاران از موارد قابل توجهی هستند که باید پیگیری شود.
وی گفت: توسعه همگانی از سیاستهای دولت می باشد که باید در حوزه های مختلف تسرّی پیدا کند.
وی افزود: مبحث شفاف سازی و سلامت اداری و همچنین ظرفیت سازی جوانان و استفاده از تجربیات پیشکسوتان در غالب فعالیت های اجرایی در مجموعه طراحی و راهبری می شود که بخشی از آن جاری است و بخش دیگر نیز در طول سال اجرایی می شود.
وی در مورد پروژههای در دست اجرای پاییز این اداره کل گفت: اولین پروژه که در حال اجرایی سازی است، گامهای نهایی رسیدگی به شکایات رتبه بندی است که با زحمات شما توسط کارگروه های مناطق مورد بررسی قرار گرفته است و به صورت متمرکز در طول سه ماه بیش از ۵۰۰ نفر به کمک ما در حوزههای مختلف آمدند و این مبحث به صورت متمرکز انجام شد و با استانداردسازی، نظارت و مشارکتی بی بدیل انجام شد و بیش از ۳۰۰ هزار پرونده در این مدت رسیدگی و به مرور رتبهها مشخص و احکامشان صادر و معوقاتشان را دریافت کردند و مابقی همکاران در ماههای آتی پس از دریافت مجوز ها معوقات را دریافت میکنند.
وی افزود: ما در مرحله استقرار رتبه بندی قرار داریم و نباید از این فرایند عقب نشینی کنیم و با قوت به کار خود ادامه می دهیم.
وی ادامه داد: در فرایند "رسانهای سازی" نیز باید همکارانمان در استانها جدیت لازم را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: گزارشهای نظارتی را جدی بگیرید. بخش عمدهای از مکاتبات که در سفرهای استانی دریافت می شود پس از دسته بندی بلافاصله پس از سفر باید مورد رسیدگی قرار بگیرد. عملکرد مدیران کل نیز در سایت "صامد" مورد بررسی قرار می گیرد و نتیجه گزارشات نوبهای هر هفته روزهای دوشنبه در خصوص ارزیابی مدیران کل در گروههای ذیربط به اطلاع آن ها می رسد.
وی گفت: بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت شهروندان و مردم می توانند مستقیما از دستگاه شکایت کرده و باید این شکایات ظرف سه ماه پاسخگویی شود و پس از آن فرد میتواند همراه با پاسخ دستگاه مربوطه به دیوان عدالت شکایت کند، که فرایند آن ابلاغ شده است و برای این موضوع کارگروه لازم در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.
هاشمی ادامه داد: در طول سال بیش از ۳۰۰ هزار شکایت در سامانه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ثبت می شود و روزهای دوشنبه هر هفته شکایاتی که دریافت می کنیم در کارگروه وزارت بررسی می شود.
وی گفت: بحث "شبکه سازی بازرسان" در حال اجرایی شدن است و کارشناسان و بازرسان می توانند بسیاری از پروندهها را به صورت شبکهای ارجاع داده و پاسخگو شوند.
وی بیان کرد: طرح پایش عملکرد مدیران مدارس نیز در حال نهایی شدن است، امیدواریم با این طرح، فرایند جامعی از فعالیت مدیران مدارس کشور داشته باشیم تا مدیر مدرسه بتواند کارنامه عملکرد از فعالیتهای خود داشته باشند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پایان از استانهایی که به روز و لحظهای به شکایات دریافتی پاسخگو بوده و هیچ شکایتی در سامانه صامد نداشتند تقدیر کرد.