تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۹
جالب است ۰
اتحادیه اروپا امروز (جمعه) به بهانه آنچه برنامه غیرقانونی تسلیحاتی کره شمالی و حمایت این کشور از جنگ روسیه در اوکراین نامید، تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ یانگ وضع کرد.
اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی وضع کرد
به گزارش مردم فردا،در بیانیه‌ای که یک نسخه از آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده، ۶ فرد و سه نهاد به بهانه کمک به «دور زدن تحریم‌های کره شمالی برای توسعه برنامه‌های غیرقانونی هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور، بی‌توجهی آشکار به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین حمایت نظامی کره شمالی از جنگ روسیه علیه اوکراین» تحریم شده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: «اتحادیه اروپا مصمم است از انتقال قطعات یدکی، منابع مالی و علمی که می تواند توسط کره شمالی برای حمایت از توسعه برنامه‌های هسته‌ای، سلاح‌های کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک استفاده شود، جلوگیری کند. اتحادیه اروپا از کره شمالی می‌خواهد که اقدامات بی‌ثبات‌کننده را متوقف کند، به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی عمل کند و گفت‌وگو با طرف‌های مربوطه را از سر بگیرد.»


اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه پیونگ یانگ «از اول ژانویه ۲۰۲۴ تا ۳۰ مه ۲۰۲۴، دست‌کم ۲۲ موشک بالستیک پرتاب کرده است»، اعلام کرد که این اتحادیه «بارها کره شمالی را به دلیل چنین فعالیت‌هایی محکوم کرده و از پیونگ یانگ خواسته است تا این اقدامات غیرقانونی و خطرناک را که آشکارا قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند و صلح و امنیت بین‌المللی و همچنین رژیم منع اشاعه جهانی را تضعیف می‌کند، متوقف کند.»

طبق اعلام اتحادیه اروپا، دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شده‌اند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو این اتحادیه را ندارند و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

انگلیس هم اواخر اردیبهشت ماه سه شرکت وابسته به کره شمالی و یک شرکت روسی را به بهانه «تجارت نامشروع در حوزه تسلیحاتی و نفتی» تحریم کرد.

این تحولات درحالی صورت می‌گیرد که روسیه ماه پیش قطعنامه سالانه تمدید ماموریت هیات کارشناسان نظارت بر اجرای تحریم‌های بلندمدت سازمان ملل متحد را علیه کره شمالی به دلیل برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور وتو کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcg7w9x.ak9ny4prra.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین