تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۵
جالب است ۰
شرکت TDK که یکی از تأمین‌کنندگان باتری برای گوشی‌های آیفون محسوب می‌شود، اخیراً از ساخت باتری‌های ایمن و با ظرفیت بسیار بالا خبر داده است. محققان این شرکت مدعی ساخت نوعی باتری جدید شده‌اند که می‌تواند تا 100 برابر ظرفیت ذخیره سازی انرژی بیشتری نسبت به باتری‌های معمولی فعلی ارائه کند.
این باتری حالت جامد شارژدهی گوشی‌های ما را 100 برابر می‌کند!
به گزارش مردم فردا،TDK Corporation یک شرکت ژاپنی فعال در زمینه تولید، توزیع و فروش قطعات و دستگاه‌های الکترونیکی محسوب می‌شود. این شرکت پیشرو در اواخر سال گذشته به اولین تولیدکننده باتری آیفون در کشور هند  تبدیل شد.




اکنون پژوهشگران این شرکت بزرگ موفق شده‌اند ماده‌ای برای باتری‌های حالت جامد ایجاد کنند که تراکم انرژی 100 برابری نسبت به باتری‌های معمولی را به همراه دارد.

باتری‌هایی که 100 برابر ظرفیت بالاتر دارند
به گزارش Gizmochina، چگالی و تراکم بالاتر انرژی بدان معناست که شما می‌توانید انرژی بیشتری در یک فضای کم‌تر و محدود ذخیره‌سازی کنید. بنابر این، از لحاظ تئوری ممکن است عمر باتری و شارژدهی آن افزایش یافته و شما برای استفاده از دستگاه‌های مختلف مانند گوشی هوشمند، لپ‌تاپ، هدفون، ساعت‌های هوشمند و غیره به دفعات کم‌تری برای شارژ نیاز خواهید داشت.

به گفته پژوهشگران، این پروژه به یک باتری حالت جامد جدید ختم شده که در آن چگالی انرژی 1000 وات‌ساعت در لیتر (Wh/L) ارائه می‌شود؛ این رقم تقریباً 100 برابر بیشتر از چگالی انرژی باتری‌های حالت جامد معمولی است.



بر همین اساس، TDK مدعی شده که موفق به ساخت ماده‌ای برای باتری‌های جدید حالت جامد با چگالی انرژی بالاتر شده که می‌توانند نسبت به باتری‌های معمولی ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار بیشتری داشته باشند.

این موفقیت به دلیل استفاده از الکترولیت جامد مبتنی بر اکسید و آندهای آلیاژ لیتیوم امکان‌پذیر شده است.

به گفته مهندسان TDK، باتری‌های جدید حالت جامد علی‌رغم افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی، بسیار پایدار و ایمن هستند. استفاده از الکترولیت‌های جامد مبتنی بر اکسید چیزی است که باتری‌های جدید را بسیار ایمن می‌کند.



گرچه تمرکز این شرکت عمدتاً بر روی استفاده از باتری‌های جدید با چگالی بالا برای دستگاه‌های پوشیدنی است، اما مدعی شده که قصد دارد از این نوع باتری‌ها برای جایگزین کردن باتری‌های سکه‌ای سنتی استفاده کند که معمولاً امکان شارژ مجدد ندارند.

نکته جالب آن است که این دستاورد با مقررات باتری اتحادیه اروپا که نیاز به باتری‌های قابل شارژ ایمن دارد، مطابقت کامل دارد. بنابراین، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که فناوری مورد بحث TDK به کاهش اثرات زیست محیطی نیز کمک کند.


نظر شما در مورد باتری جدید TDK چیست؟ آیا در آینده نزدیک شاهد استفاده از این فناوری در دستگاه‌های مختلف و کاهش نیاز ما به شارژ مجدد خواهیم بود؟
https://mardomefarda.ir/vdcgx79x.ak9nz4prra.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما