تاریخ انتشار :جمعه ۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
جالب است ۰
وزیر امور خارجه قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا، تاکید کرد: «ما در تلاش هستیم تا هر چه سریعتر به توافق آتش‌بس و تبادل اسیران دست یابیم.»
وزیر خارجه قطر: آتش‌بس فوری در غزه تنها راه کاهش تشدید تنش در همه جبهه‌ها است
به گزارش مردم فردا،محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز جمعه گفت: از پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برخی شکاف‌ها و فاصله‌ها را بین پاسخ حماس و آنچه ارائه شده است، لمس کردیم.
وی تاکید کرد که آتش‌بس فوری تنها راه کاهش تشدید تنش در همه جبهه‌ها است و در حال حاضر یک تعهد اخلاقی برای دستیابی به توافق آتش‌بس در سریع‌ترین زمان ممکن وجود دارد.
وزیر خارجه قطر تاکید کرد:‌ ما روی شرکای خود برای اعمال هر گونه فشار برای آتش‌بس و آغاز یک روند سیاسی حساب می‌کنیم.
او اظهار کرد، به رسمیت شناختن کشور فلسطین پیام مهمی در رد استانداردهای دوگانه بوده و به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط اسپانیا گامی بسیار تاریخی و مهم است.
آل ثانی از پیوستن اسپانیا به شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری استقبال و تاکید کرد: ما استانداردهای دوگانه را رد می‌کنیم و حاکمیت قانون باید برای همه اعمال شود.
وی افزود: کشورها باید برای حمایت از راه حل ۲ دولتی گام بردارند و قانون باید برای همه اعمال شود و هیچ‌کس نباید بالاتر از قانون باشد، با توجه به اینکه اقدام مشترک بهترین راه برای جلوگیری از عواقب درگیری‌ها در خاورمیانه و اروپا است و ما دائما در حال هماهنگی با اسپانیا در خصوص آخرین تحولات در مذاکرات هستیم.
وزیر خارجه اسپانیا نیز گفت: مشارکت ما در حمایت از شکایت آفریقای جنوبی در برابر دادگاه بین‌المللی دادگستری مشخص است.
https://mardomefarda.ir/vdcce4qi.2bqpi8laa2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین