تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۷
جالب است ۰
استارتاپ فنلاندی Flow Computing با تنها یک تراشه قادر است سرعت سی پی یو کامپیوتر را تا صد برابر افزایش دهد! این کار چگونه امکان­‌پذیر است؟
این قطعه کوچک سخت افزاری سرعت سی پی یو شما را صد برابر می‌کند
به گزارش مردم فردا،یک استارتاپ نوپای فنلاندی به نام Flow Computing به‌­تازگی از توسعه چیپستی خبر داده که قادر به دو برابر کردن عملکرد پردازشگر کامپیوتر بوده و می‌تواند با برزورسانی­‌های نرم افزاری بعدی، سرعت سی پی یو ها را تا صد برابر افزایش دهد! این خبر که به‌­زعم بسیاری صاحب‌­نظران یکی از جسورانه‌­ترین ادعاها در تاریخ تکنولوژی به شمار می‌رود در صورت تبدیل شدن به واقعیت می­‌تواند تاثیر چشمگیری در تامین توان پردازشی فناوری­‌های هوش مصنوعی و خودروهای خودران داشته باشد.




این استارتاپ قطعه سخت افزاری جدید خود را «واحد پردازش موازی» توصیف کرده و قصد دارد از طریق آن سرعت پردازنده کامپیوترها را با پیشرفتی خیره­‌کننده روبرو کند.

صد برابر کردن سرعت سی پی یو بدون نیاز به کدنویسی مجدد
فناوری جدید فنلاندی­‌ها از یک تراشه جدید بهره می­برد که وظایف پردازشی سی پی یو را به­طور آنی بهینه‌­سازی کرده و بدون نیاز به هیچگونه انرژی اضافی و بدون هیچ­گونه تولید حرارتی پردازش­‌های سریالی CPU را موازی­‌تر می­کند. به بیان دیگر، Flow Computing مسیر پردازش و انتقال داده‌­های سی پی یو را از یک جاده یک‌­طرفه به اتوبانی چندبانده تبدیل کرده و از این طریق، سرعت و کارآیی آن­ها را به­‌طور قابل توجهی افزایش می­‌دهد

این فناوری، وظایف پردازشی سی پی یو را به بخش­های مختلف نانوثانیه‌­ای تقسیم می­کند تا امکان پردازش چندین دسته مجزای داده به‌­طور همزمان فراهم باشد. به این ترتیب بدون نیاز به تغییر سرعت کلاک یا معماری پردازنده می‌­توان قدرت خروجی آن را به‌­طور قابل توجهی افزایش داد.



البته برای استفاده بهینه از این تراشه­‌ها لازم است که سازندگان پردازنده‌­ها آن را در مراحل طراحی و ساخت محصولاتشان تعبیه کرده و به مناسب­‌ترین شکل آن را کنار پردازنده‌های اصلی خود به کار بگیرند. این مساله مسلما منجر به تغییر خط تولید پردازنده‌­ها خواهد شد و بعید به نظر می­رسد که به این زودی امکان­‌پذیر باشد! در عین حال، ارتقای چند برابری عملکرد پردازنده بدون نیاز به ایجاد تغییرات گسترده سخت افزاری قابلیتی است که چیپست‌­های استارتاپ Flow Computing را به گزینه­‌ای بسیار جذاب برای تراشه­‌سازان تبدیل می­کند.

Flow از تست موفقیت‌­آمیز تراشه­‌های خود خبر داده و اعلام کرده که قصد دارد با همکاری با کمپانی­‌های بزرگ تولیدکننده تراشه در دنیا ابعاد فعالیت خود را وارد مرحله جدیدی کند.
https://mardomefarda.ir/vdcgqy9x.ak9nz4prra.html
منبع : گجت نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما