تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۰
جالب است ۰
هوتن شکیبا از ۹ آبان با کمدی «صبحانه با زرافه‌ها» به سینما می‌آید و یک ماه بعد دیگر کمدی رقیب «۷۰ سی» اولین ساخته بهرام افشاری با بازی شکیبا نیز نمایش داده خواهد شدسابقه دوستی بهرام افشاری و هوتن شکیبا به دورانی می‌رسد که هیچ کدام از آن‌ها چهره مشهوری نبودند و اوایل فعالیت هنری‌شان را روی صحنه تئاتر سپری می‌کردند.
از رفاقت تا رقابت دوگانه در گیشه
به گزارش مردم فردا، اواخر دهه ۸۰، تئاتر و بازیگری سرآغاز دوستی چندین و چندساله آن‌ها شد. ماجرای این رفاقت، با خاطرات بامزه بهرام افشاری سال ۹۹ در برنامه «همرفیق» با حضور هوتن شکیبا به عنوان مهمان اصلی، روایت شد. حالا این رابطه دوستانه به همکاری آن‌ها در اولین ساخته بهرام افشاری یعنی «۷۰ سی» رسیده. این فیلم قرار است از ۹ آذر با بازی افشاری و شکیبا نمایش داده شود. از طرفی هوتن شکیبا فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی سروش صحت را نیز در نوبت اکران دارد و از چهارشنبه هفته آینده با این فیلم به سینما می‌آید. به همین بهانه، درباره رقابت و همکاری بهرام افشاری و هوتن شکیبا می‌خوانید.

بهرام افشاری پیش از این در تئاتر با هوتن شکیبا تجربه همکاری داشته است. افشاری سال ۱۴۰۱ نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی خودش، در آلمان به روی صحنه برد. تینو صالحی بازیگر این تئاتر به دلیل بازی در یک فیلم سینمایی نتوانست گروه را همراهی کند، به این ترتیب هوتن شکیبا جایگزین او شد. افشاری و شکیبا به عنوان بازیگر نیز تجربه همبازی شدن در تئاتر را با یکدیگر داشته‌اند. بهرام افشاری پس از ورود به عرصه کارگردانی با فیلم کوتاه «خانه خاکستری»، اولین فیلم بلند خود را در ژانر کمدی و با نام «۷۰ سی» جلوی دوربین برد، یکی از نقش‌های اصلی فیلم را خودش ایفا کرد و دیگر نقش اصلی «۷۰ سی» را به دوست خود هوتن شکیبا سپرد. با توجه به تیزر و تصاویر فیلم، افشاری در آن گریم متفاوتی دارد و شکیبا نیز که با گریم بامزه‌ای در فیلم ظاهر شده، تن صدا و لحن متفاوتی دارد. بهرام افشاری و هوتن شکیبا هر دو سابقه خوبی در آثار کمدی دارند و جزو ستاره‌های محبوب هستند، بنابراین در ابتدای راه، نام آن‌ها در کنار هم می‌تواند گیشه فیلم را تا حد زیادی تضمین کند. افشاری آخرین‌بار سال ۱۴۰۲ با «فسیل» گیشه را فتح کرد، اکنون کنجکاوی‌ها نسبت به سرنوشت «۷۰ سی» بالاست، آن هم در شرایطی که کمدی «زودپز» و «صبحانه با زرافه‌ها» روی پرده خواهند بود.
موقعیت دوگانه هوتن شکیبا
ابتدا قرار بود «۷۰ سی» و «صبحانه با زرافه‌ها» همزمان از دوم آبان‌ماه اکران شوند. این موضوع واکنش هوتن شکیبا را نیز به دنبال داشت. شکیبا نوشت: «انگار هر بار باید فیلم‌هایی که بازی کردم با هم اکران بشه... ولی به فال نیک می‌گیرم این اتفاق رو و امیدوارم دوستشون داشته باشید.» احتمالا اکران همزمان دو فیلم مورد انتظار در یک تاریخ، به فروش و دیده شدن هرکدام از آن‌ها لطمه خواهد زد، بنابراین قرار شد «۷۰ سی» با فاصله یک ماه پس از ساخته سروش صحت نمایش داده شود، به این ترتیب هوتن شکیبا موقعیت دوگانه‌ای در سینما خواهد داشت. این بازیگر ابتدا با فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» به سینما می‌آید و سپس رقیب دیگر یعنی «۷۰ سی» با بازی خودش، از راه خواهد رسید، به این ترتیب شکیبا در عین حال که فیلم «۷۰ سی» را با رفیق دیرینه‌اش روی پرده دارد، با «صبحانه با زرافه‌ها» نیز روی پرده سینما حاضر خواهد بود.

موفقیت تجاری در انتظار کدام فیلم؟
 اکران همزمان کمدی‌های پرستاره، ناخودآگاه فضای رقابت را در گیشه ایجاد خواهد کرد و فروش این دو فیلم با یکدیگر مقایسه خواهد شد. ناگفته نماند با توجه به امضای سروش صحت در آثار سینمایی و تلویزیونی خود، فضای «صبحانه با زرافه‌ها» نسبت به رقبایش «۷۰ سی» و «زودپز» متفاوت است. «صبحانه با زرافه‌ها» نیز با حضور ستاره‌هایی مانند بهرام رادان و پژمان جمشیدی، شانس بالایی برای موفقیت تجاری خواهد داشت. شکیبا اولین‌بار با «لیسانسه‌ها» اثر سروش صحت به شهرت رسید و این همکاری موفق در دو فصل بعدی سریال نیز تکرار شد و سپس به سینما و فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» رسید، در نتیجه فروش بالای هر دو فیلم «۷۰ سی» و «صبحانه با زرافه‌ها» برای این بازیگر مهم خواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdcba8b5.rhbwzpiuur.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما