به گزارش
مردم فردا،در پست وبلاگ اینستاگرام توضیح داده شده که این شرکت پشتیبانی از اپلیکیشن مستقل IGTV را به عنوان بخشی از تلاشهای خود برای ساده کردن جستجو و ایجاد ویدیوها پایان خواهد داد. در این پست همچنین توضیح داده شده که تمام ویدیوهای برنامه اصلی اکنون دارای ویژگیهایی مانند «نمایشگر تمام صفحه» و «ضربه برای بیصدا شدن» هستند و اینستاگرام نیز در حال کار روی روشی ثابت برای اشتراکگذاری انواع مختلف ویدیوها است.
علاوه بر این، اینستاگرام در حال برنامهریزی برای «آزمایش یک تجربه تبلیغاتی جدید است تا به سازندگان اجازه دهد از نمایش تبلیغات در ویدیوهای ریلز (Reels) درآمد کسب کنند» و ظاهرا این قابلیت تا اواخر امسال ارائه خواهد شد.
پایان راه IGTV و اینستاگرام
اپ مستقل IGTV سال 2018 معرفی شد و قرار بود پلتفرمی برای ارسال و نمایش ویدیوهای عمودی طولانی مدت باشد و از آن به عنوان رقیب یوتیوب یاد میشد. با این حال کمتر از یک سال بعد، ویدیوهای IGTV در اپلیکیشن اصلی اینستاگرام رشد بسیار زیادی پیدا کرد و شبکه اجتماعی متعلق به متا نیز ویژگیهایی مانند نمایش در اکسپلور یا پیشنمایش در استوریها را به آنها اضافه کرد.
همچنین در سال 2020، اینستاگرام دکمهای که در اپ اصلی کاربران را به بخش محتوای IGTV منتقل میکرد را با استناد به این واقعیت که افراد بسیار کمی از آن استفاده میکردند حذف کرد. از سویی دیگر، اواخر سال میلادی گذشته، این شرکت اعلام کرد که IGTV به Instagram TV تغییر نام داده و فرمت ویدیوهای بلند IGTV را با ویدیوهای عادی فید شما ادغام میکند.
پست وبلاگ این شرکت با عنوان «ادامه سرمایه گذاری ویدیویی ما در اینستاگرام» منتشر شده است و به نظر میرسد این شبکه اجتماعی قصد دارد قابلیتهای ویدیویی بیشتری برای کاربران خود ارائه کند تا رقابت با سایر پلتفرمها مانند تیک تاک و یوتیوب را به شکل جدیتری دنبال کند.