به گزارش
مردم فردا،به نقل از بلومبرگ، اپل در حال پیادهسازی یک استراتژی تهاجمی جدید است که هدف آن تصاحب بازار خانه های هوشمند است. برای کمک به تحقق این هدف، این شرکت اولویت خود را بر این بخش قرار داده و تیم جدیدی به نام «اکوسیستم خانه» ایجاد کرده است. برخی از مهندسان این تیم از پروژه لغوشده خودروی اپل به این بخش منتقل شدهاند. به طور کلی، این برنامه بر سه جزء اصلی متکی است: هوش مصنوعی، نمایشگرها و نرمافزار.
برنامه اپل برای فعالیت در بازار خانه های هوشمند
اولین بخش این استراتژی شامل «اپل اینتلیجنس» است که انتظار میرود خودکارسازی خانهها را تقویت کند. گفته میشود این هوش مصنوعی برای کنترل دقیق اپلیکیشنها، دستگاهها و رسانهها نیز مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
دومین بخش استراتژی به نمایشگرهای هوشمند مربوط میشود. گزارش شده که اپل در حال کار روی یک نمایشگر هوشمند جدید است که شبیه به یک آیپد ارزانقیمت خواهد بود. افراد میتوانند از این نمایشگر برای پخش برنامههای +Apple TV، تماسهای فیستایم، مرور وب و دسترسی به اپلیکیشنهایی مانند تقویم و یادداشتها استفاده کنند.
پیشتر نیز گزارش شده بود که اپل در حال توسعه یک ربات رومیزی است. این دستگاه به عنوان یک بازوی رباتیک چرخان توصیف شده که یک نمایشگر هوشمند به آن متصل است. این ربات از هوش مصنوعی برای تشخیص افرادی که به نمایشگر نگاه میکنند، فعالیتهای کاربران و سخنران استفاده میکند. تمرکز این ربات بر روی نظارت بر امنیت خانه، ویدئوکنفرانسهای پیشرفته و پخش رسانهای با صدای با کیفیت بالا است. گورمن پیشبینی کرده که قیمت این ربات حدود 1000 دلار خواهد بود.
بخش نهایی استراتژی اپل ایجاد یک سیستمعامل جدید برای خانههای هوشمند به نام «homeOS» است. بر اساس گزارشها، این نرمافزار بر پایه زیرساختهای tvOS ساخته شده است.
اینکه استراتژی اپل موفق خواهد بود یا نه، هنوز مشخص نیست. پیشنهادات اپل در حوزه خانههای هوشمند تاکنون در مقایسه با شرکتهایی مانند گوگل و آمازون ضعیفتر بوده است. با این حال، گوگل و آمازون نیز هنوز نتوانستهاند بهطور کامل بر این بازار تسلط پیدا کنند، بنابراین اپل میتواند فرصتی برای ورود به این بازار پیدا کند.