تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵
جالب است ۰
تخم مرغ زمانی به دلیل نگرانی در مورد چربی های اشباع شده و کلسترول یک انتخاب بحث برانگیز بود، اما از آن زمان محققان ثابت کردند که تخم مرغ دارای فواید زیادی است.
اگر هر روز تخم مرغ بخورید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟
به گزارش مردم فردا، اگر به مشخصات غذایی یک تخم مرغ نگاهی بیندازیم، تنها ۷۵ کالری و ۷ گرم پروتئین دارد. علاوه بر این، یک تخم مرغ حاوی آهن، چندین ماده معدنی، ویتامین و فقط 5 گرم چربی است. اما آیا مصرف روزانه آن برای بدن مفید است؟

به نقل از msn در ادامه مطلب بررسی می کنیم که با مصرف روزانه تخم مرغ چه اتفاقاتی در بدن رخ می‌دهد؟

کاهش وزن
ترکیب عالیه پروتئین و چربی موجود در تخم مرغ باعث ایجاد سیری می‌شود و میل به ادامه غذا خوردن را کاهش می‌دهد. با وعده های غذایی کمتر، می توان انتظار کاهش وزن را داشت. علاوه بر این، زمانی که تخم مرغ در وعده صبحانه خورده شود، متابولیسم بدن شما را تنظیم کرده و اشتهای شما برای بیشتر غذا خوردن را از بین می‌برد.

تقویت کننده سیستم ایمنی
گفته می شود که زرده تخم مرغ حاوی ویتامین D است که می تواند به بهبود سریعتر سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. تخم مرغ همچنین یک تقویت کننده عالی سیستم ایمنی است، زیرا حاوی مواد معدنی و ویتامین های مختلف مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است.

سلامت مغز را افزایش می دهد
زمانی که تخم مرغ به صورت روزانه مصرف شود، می تواند به عملکرد بهتر مغز کمک کند، زیرا حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت ذهن است.
همچنین ویتامین B12، B6 موجود در تخم مرغ به بهبود خلق و خو و حافظه فرد کمک می‌کند.

کلسترول «خوب» بدن را افزایش می‌دهد
سال هاست بسیاری بر این باورند که تخم مرغ باعث افزایش سطح کلسترول «بد» می شود. اما اکنون محققان به این نتیجه رسیده‌ اند که مصرف روزانه یک یا دو عدد تخم مرغ در روز به افزایش سطح کلسترول «خوب» در بدن کمک خواهد کرد.

پوست شما را سالم‌تر می کند

تخم مرغ منبع بسیار خوبی از سلنیوم است و به طور متوسط ​​دو عدد تخم مرغ 41 درصد از نیاز روزانه شما را تامین می کند. سلنیوم برای سلامت پوست مهم است، بنابراین وقتی روزانه یک عدد تخم مرغ می خورید، پوست شما را تغذیه می کند و همچنین آن را سالم‌تر نگه می دارد.

استخوان های شما را قوی تری ‌می‌کند
یکی از مهم ترین عملکردهای ویتامین D کمک به حفظ سلامت استخوان ها است. این کار را با بهبود جذب کلسیم در روده انجام می دهد و به حفظ سطح کلسیم و فسفر ما در محدوده ای کمک می کند که باعث رشد سالم استخوان و بازسازی استخوان می شود. یک عدد تخم مرغ 6 درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین D را تامین می کند، بنابراین افزودن یک عدد تخم مرغ به وعده غذایی خود می تواند تاثیرات چشمگیری در سلامت استخوان‌ها داشته باشد.

افزایش سلامت قلب
از آنجایی که کلسترول بالا می تواند منجر به بیماری قلبی شود، بسیاری، از مصرف غذاهای حاوی کلسترول مانند تخم مرغ اجتناب می کنند. با این حال، تحقیقات نشان داده است که بیشتر کلسترول بدن ما توسط کبد ساخته می شود و از کلسترولی که می خوریم به دست نمی آید.
به علاوه، نشان داده شده است که مصرف متوسط ​​تخم مرغ نه تنها خطر ابتلا به بیماری قلبی را در فرد افزایش نمی دهد، بلکه حتی ممکن است تخم مرغ از قلب محافظت کند.


بهبود سلامت چشم
زرده تخم مرغ حاوی دو کاروتنوئید اصلی، لوتئین و زآگزانتین است که برای سلامت چشم بسیار مهم هستند.
این مواد مغذی نقش مهمی در رشد چشم و بینایی سالم دارند و تحقیقات نشان می‌دهد که حتی ممکن است به کاهش خطر بیماری‌های چشمی شایع مرتبط با سن کمک کنند.

کاهش استرس و اضطراب
لیزین یک اسید آمینه ضروری است که در تخم مرغ یافت می شود و فواید باور نکردنی بر سلامتی بدن انسان دارد. طبق پژوهش محققین این ماده می‌تواند به میزان چشمگیری اضطراب طولانی مدت و استرس حاد را کاهش دهد. بر اساس انتشارات سلامت هاروارد، روی، که در تخم‌مرغ نیز یافت می‌شود، با کاهش اضطراب نیز مرتبط است.

تقویت کننده ناخن‌ها و موی سر
مو با پروتئین، آهن، روی و ویتامین B12 که همگی در تخم مرغ یافت می شوند رشد می کند. درست است، این غذای مقوی در کمترین زمان موها و ناخن های شما را زیبا می کند!

عوارض مصرف روزانه تخم مرغ
در حالی که تخم مرغ مملو از پروتئین، ویتامین ها و مواد مغذی است، اما فراموش نکنید که باید در حد اعتدال مصرف شود، افراد مبتلا به بیماری قلبی باید در خوردن زرده تخم مرغ محتاط باشند و بیشتر از سفیده تخم مرغ استفاده کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcd5o0x.yt05o6a22y.html
منبع : آخرین خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما